- 2 -
Al Imam Nasser Mohammed Al Yamani
05 - 06 - 1430 هـ
29 - 05 - 2009 مـ
01:19 مساءً
________


Aku bersaksikan Allah dan cukuplah Allah sebagai saksi, bahawasanya aku cabar Umar Al Faruq yang buta dengan muhkam Kitabullah dan Sunnah Rasulullah..


Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani, salam ke atas para rasul dan segala puji bagi Allah Tuhan Semesta Alam..

Ya Subhaanallaah, aduhai Maha Suci Allah! Sesungguhnya aku lihat orang yang menamakan dirinya 'Umar Al Faruq' ini, perbezaan antara dia dan Umar Al Faruq sahabat Nabi -radliallaahu 'anhu-, bagaikan perbezaan antara cahaya dan kegelapan, ini dia mengatakan dirinya telah menyangkal dan membuat Al Imam Al Mahdi Nasser Mohammed Al Yamani tidak berkutik

Aduhai peliknya orang-orang yang tidak mengetahui ini, dengan apa pula engkau telah membuatku tak berkutik wahai lelaki! Demi Allah, tiada satu kalimat pun yang engkau datangkan, tidak dari Kitabullah, tidak juga dari Sunnah Rasulullah, tidak yang hak dan tidak yang batil, lalu dengan apa engkau membuatku tak berkutik
?

Demi Allah, aku telah mengenalmu sejak pandangan pertama lagi, bahawa engkau ini buta tidak melihat kebenaran, di hatimu ada penyakit dan engkau sama sekali tidak akan memperoleh petunjuk ke jalan kebenaran

Dengarkan ini wahai lelaki, seharusnya engkau tahu bahawa aku menyeru ulama umat untuk berhiwar dengan dalil hujjah ilmu pengetahuan dari Kitabullah dan Sunnah Rasulullah yang hak, manakala dirimu, tentu sahaja kelak engkau akan mengatakan:

"Wahai Nasser Mohammed Al Yamani, berapakah jumlah rambut di kepalaku?"
Sehinggalah bilamana aku jawab: "Aku tidak tahu", lantas engkau akan bersorak:
"Allah Maha Besar, sesungguhnya aku telah membuat Nasser Mohammed Al Yamani tidak berkutik!"


Wahai saudaraku, selamatkanlah dirimu, kerana demi Allah, aku lihat engkau ini termasuk kalangan yang jahil
"Tibalah masanya untuk Abu Hanifah meluruskan kakinya"
(Pepatah arab)



Salam ke atas para rasul dan segala puji bagi Allah Tuhan Semesta Alam..

Al Imam Al Mahdi Nasser Mohammed Al Yamani
______________

اقتباس المشاركة 5295 من موضوع إجابةُ الإمامِ على أسئلةِ عمر فاروق ..

- 2 -
الإمام المهدي ناصر محمد اليماني
05 - جمادى الآخرة - 1430 هـ
29 - 05 - 2009 مـ
01:19 مساءً
(بحسب التقويم الرسمي لأمّ القرى)

[لمتابعة رابط المشاركة الأصلية للبيان]
https://nasser-alyamani.org/showthread.php?p=956
____________



أُشهدُ اللهَ وكفى باللهِ شهيدًا أنّي أتحدّى عُمر الفاروق الأعمى بِمُحكَمِ كتابِ اللهِ وسُنَّةِ رسوله ..


بسم الله الرحمن الرحيم، وسلامٌ على المُرسَلين، والحمدُ لله ربِّ العالمين..

ويا سبحان الله! فإنّي أرى من يُسَمّي نفسه عمر الفاروق أنّ الفرق بينه وبين عمر الفاروق كالفرق بين النّور والظلمات، وها هو يقول أنّه أفحَم الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني، فيا عجبي من الجاهلين، فبمَ أفحمتنا يا رجل؟! والله لم تأتِ بكلمةٍ واحدةٍ لا من كتاب الله ولا من سُنّة رسوله لا حقٍّ ولا باطلٍ، فبأيِّ شيءٍ أفحمتنا؟!

والله لقد عرفتك منذ الوهلة الأولى أنّك أعمى وأنّ في قلبك مرضٌ وأنّك لا ولن تهتدي للحقّ سبيلًا، فاسمع يا هذا عليك أن تعلم أنّي أدعو علماء الأمّة إلى الحوار بسلطان العلم من كتاب الله وسُنَّة رسوله الحقّ وأمّا أنت فحتمًا سوف تقول: "يا ناصر محمد اليماني فكم عدد الشعر برأسي؟" حتى إذا قلت لك: لا أعلم، ومن ثم ستصرخ: "الله أكبر لقد أفحمت ناصر محمد اليماني"!

ويا أخي جَنِّب نفسك فوالله إنّي أراك من أجهل الجاهلين، وآنَ لأبي حنيفةَ أن يمدَّ رجليه.

وسلامٌ على المُرسَلين، والحمدُ لله ربِّ العالمين..
الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني.
______________