المصدر

- 3 -

الإمام ناصر محمد اليماني
Al Imam Naser Mohammed Al Yamani
15 - جمادى الأولى - 1430 هـ
11 - 04 - 2009 مـ
02:35 صباحاً

( بحسب التقويم الرسمي لأمّ القرى )
mengikut takwim rasmi Mekah
ـــــــــــــــــــ


القول المختصر في المسيح الكذاب الأشِر ..

Pernyataan Ringkas Mengenai Al Masih Ad Dajjal Yang Sangat Pendusta..


بسم الله الرحمن الرحيم..
فهل جعلت الله إنساناً وأن ليس الفرق إلا أنّ الله ليس بأعور؟ سُبحانه وتعالى علواً كبيراً! وقال الله تعالى:
{لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ وَهُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ} صدق الله العظيم [الشورى:11].

Dengan nama Allah Ar Rahman Ar Rahim..

Adakah engkau menyamakan Allah sebagai manusia, yang mana tiada beza kecuali Allah tidak buta sebelah mata? Maha Suci Dia dan Maha Luhur, Maha Tinggi lagi Maha Agung
!
Allah Ta’ala berfirman:
Tidak ada sesuatupun yang serupa dengan Dia, dan Dialah yang Maha Mendengar dan Melihat. (11)
Maha Benar Allah
[Asy Syuuraa]



وقال تعالى:
{أَفَرَ‌أَيْتُمُ الْمَاءَ الَّذِي تَشْرَ‌بُونَ ﴿٦٨﴾ أَأَنتُمْ أَنزَلْتُمُوهُ مِنَ الْمُزْنِ أَمْ نَحْنُ الْمُنزِلُونَ ﴿٦٩﴾} صدق الله العظيم [الواقعة].

Firman Allah Ta’ala:
Maka terangkanlah kepadaku tentang air yang kamu minum. (68) Kamukah yang menurunkannya atau Kamikah yang menurunkannya? (69)
Maha Benar Allah
[Al Waaqi’ah]



والآية مُحكمةٌ يفتيكم الله فيها أنهُ هو الذي أنزل المطر من المزن، سُبحانه! بمعنى أنّ هذه آيةٌ من آيات الله فلا ينبغي أن يأتي بها سواه، فكيف يؤيّد بها من يدعي الربوبيّة وهي من آياته وبرهانَ وحدانيته، سُبحانه! إذاً لا حُجّة لله علينا إن صدّقنا ولكن الله لن يجعل لنا عليه سُلطاناً سُبحانه؛ بل لله الحُجّة البالغة، ولا أجد في الكتاب تصديقاً لهذا الافتراء الأعظم بل أجد التحدي من ربّ العالمين أنها لن تطيع أمر الباطل مثقال ذرةٍ من السماوات والأرض. تصديقاً لقول الله تعالى:
{قُلِ ادْعُوا الَّذِينَ زَعَمْتُم مِّن دُونِ اللهِ لاَ يَمْلِكُونَ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ فِي السَّمَاوَاتِ وَلاَ فِي الأَرْضِ وَمَا لَهُمْ فِيهِمَا مِن شِرْكٍ وَمَا لَهُ مِنْهُم مِّن ظَهِيرٍ} صدق الله العظيم [سبأ:22].

Ini adalah ayat muhkamat, Allah menyatakan kepada kalian dalam ayat ini, bahawasanya Allah-lah yang menurunkan hujan dari awan nimbus, Maha Suci Dia
!
Maknanya ayat ini termasuk tanda-tanda kekuasaan Allah, tidaklah layak untuk mendatangkan tanda-tanda kekuasaan ini selain Allah, lantas bagaimana Allah dapat meneguhkan Dajjal yang mengaku tuhan dengan tanda-tanda kekuasaan ini, sedangkan ianya adalah tanda-tanda kekuasaan Allah dan bukti keesaan-Nya, Maha Suci Dia
!
Jika begitu, tiada alasan bagi Allah untuk menghukum kita seandainya kita membenarkannya, akan tetapi Allah tidak akan membiarkan syaitan menguasai kita; bahkan Allah miliki hujjah yang sempurna, aku tidak temukan dalam Al Qur’an untuk membenarkan rekayasa besar ini, bahkan aku temukan tantangan dari Tuhan Semesta Alam, bahawasanya, tidak akan taat kepada perintah kebatilan sebesar dzarrah pun di langit dan bumi.

Pembenaran terhadap firman Allah Ta’ala:
Katakanlah: "Serulah mereka yang kamu anggap (sebagai tuhan) selain Allah, mereka tidak memiliki (kekuasaan) seberat zarrahpun di langit dan di bumi, dan mereka tidak mempunyai suatu sahampun dalam (penciptaan) langit dan bumi dan sekali-kali tidak ada di antara mereka yang menjadi pembantu bagi-Nya. (22)
Maha Benar Allah
[Saba]



وذلك لأنّ المسيح الدجال لو يقول يا سماء أمطري فتمطر ويا أرض أنبتي فتنبت إذاً ليس لله حُجّة علينا إن كنتم صادقين وذلك لأنه تحدى في ذلك والآية واضحةٌ وجليةٌ:
{قُلِ ادْعُوا الَّذِينَ زَعَمْتُم مِّن دُونِ اللهِ لاَ يَمْلِكُونَ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ فِي السَّمَاوَاتِ وَلاَ فِي الأَرْضِ وَمَا لَهُمْ فِيهِمَا مِن شِرْكٍ وَمَا لَهُ مِنْهُم مِّن ظَهِيرٍ}، بمعنى أنه لن يطيع المسيح الدجال مثقال ذرةٍ من السماء والأرض وذلك لأنّ الباطلَ لم يُشارك الله في خلق السماوات والأرض ولذلك لن يطيع أمره مثقال ذرةٍ من السماء والأرض برغم أنّ المطر لم يأتِ من السماء الدُنيا بل من المُزن حول الأرض وهي السحاب، ولكن نزول المطر من آيات الله وما دام سوف يؤيّد بآياته المسيح الكذاب فلماذا يقول الله تعالى: {تِلْكَ آيَاتُ اللَّهِ نَتْلُوهَا عَلَيْكَ بِالْحَقِّ فَبِأَيِّ حَدِيثٍ بَعْدَ اللَّهِ وَآيَاتِهِ يُؤْمِنُونَ} [الجاثية:6]. أي تلك آيات الله الدّالة على وحدانيّته نتلوها عليك بالحقّ ومنها: {أَفَرَ‌أَيْتُمُ الْمَاءَ الَّذِي تَشْرَ‌بُونَ ﴿٦٨﴾ أَأَنتُمْ أَنزَلْتُمُوهُ مِنَ الْمُزْنِ أَمْ نَحْنُ الْمُنزِلُونَ ﴿٦٩﴾} صدق الله العظيم، فكيف يؤيّد بآياته عدوّه وهي البرهان على وحدانيته في الكتاب أفلا تعقلون؟

Demikian itu kerana Al Masih Ad Dajjal, seandainya dia mengatakan “Wahai langit turunkan hujan, lalu langit menurunkan hujan, wahai bumi, tumbuhlah, maka bumi menumbuhkan tumbuhan”, jika begitu, maka Allah tidak miliki hujjah terhadap kita (untuk dihukum) jika sungguh kalian orang benar, yang demikian kerana Allah menantang perkara itu dan ayatnya jelas nyata:

Katakanlah: "Serulah mereka yang kamu anggap (sebagai tuhan) selain Allah, mereka tidak memiliki (kekuasaan) seberat zarrahpun di langit dan di bumi, dan mereka tidak mempunyai suatu sahampun dalam (penciptaan) langit dan bumi dan sekali-kali tidak ada di antara mereka yang menjadi pembantu bagi-Nya

Ini bermakna Dajjal tidak akan mampu melakukannya sebesar dzarrah pun di langit dan bumi, kerana kebatilan tidak bersekutu dengan Allah dalam penciptaan langit dan bumi, sebab itu sebesar dzarrah pun di langit dan bumi, sama sekali tidak akan taat perintah Dajjal, meskipun hujan tidak turun dari langit dunia, namun dari awan hujan di sekitar bumi dan ia adalah gumpalan awan.

Akan tetapi, turunnya hujan adalah termasuk tanda-tanda kekuasaan Allah, selagimana kelak Allah akan meneguhkan Dajjal dengan tanda-tanda kekuasaan-Nya, lantas mengapa pula Allah Ta’ala berfirman:
Itulah ayat-ayat Allah yang Kami membacakannya kepadamu dengan sebenarnya; maka dengan perkataan manakah lagi mereka akan beriman sesudah (kalam) Allah dan keterangan-keterangan-Nya. (6)
[Al Jaatsiyah:6].

Yakni itulah tanda-tanda kekuasaan Allah yang menunjukkan Keesaan-Nya, yang kami bacakan kepadamu dengan kebenaran, antaranya:
Maka terangkanlah kepadaku tentang air yang kamu minum. (68) Kamukah yang menurunkannya atau Kamikah yang menurunkannya? (69)
Maha Benar Allah

Lalu bagaimana Allah dapat meneguhkan musuh-Nya dengan tanda-tanda kekuasaan-Nya, yang merupakan bukti Kemahaesaan-Nya dalam Al Qur’an, mengapakah kalian tidak memikirkan
?


فأيّ عُلماءٍ أنتم يا قوم! أقسم بالله العظيم لا يُصدق بهذا الإفك والزور والبُهتان حمارٌ لا يعقل؛ مع احترامي لعُلماء الأمّة. ولكن كيف تتبعون افتراءً يُخالف كافة الآيات المُحكمات في القرآن العظيم، وكذلك لا يقبله العقل والمنطق وبينهما اختلافٌ كثيرٌ؟ أفلا تتقون؟

Ulama apa kalian semua ini wahai kaum! Aku bersumpah demi Allah Yang Maha Agung, keldai yang tidak berakal sahaja tidak membenarkan pendustaan, pembohongan dan kepalsuan ini; tanpa mengurangi penghormatanku kepada ulama umat.

Akan tetapi bagaimana kalian dapat mengikuti rekayasa yang bertentangan dengan semua ayat muhkamat dalam Al Qur’an, begitu juga ianya tidak masuk akal dan logik, antara keduanya ada banyak pertentangan
?
Mengapakah kalian tidak memikirkan
?


ولدينا أكثر من ألف دليلٍ من مُحكم القرآن العظيم على نفي هذه العقيدة المنكر في عقيدة فِتَنِ الدجال، وإنما يريد أعداء الله أن يفتنوكم عمّا جاء في الكتاب، وقد فعلوا وصدّوا عن سبيل الله ألا ساء ما كانوا يفعلون، ولكنكم لن تستطيعوا أن تأتوا ببرهانٍ واحدٍ من القرآن العظيم على إثبات ذلك بل سوف تجدون العكس تماماً يفتيكم الله أنّ آيات وحدانيّته لا ينبغي أن يأتي بها سواه، ولذلك تجدونه يتحدّى ويقول سُبحانه:

Kami punya lebih seribu bukti dari muhkam Al Qur’an untuk menafikan akidah yang mungkar ini dalam kepercayaan fitnah Dajjal, sesungguhnya musuh-musuh Allah hanya mahu memesongkan kalian dari ajaran wahyu, mereka telah melakukannya dan mereka menghalang-halangi manusia dari jalan Allah, alangkah buruknya perkara yang mereka lakukan itu.

Malah kalian tidak akan mampu untuk membawakan satu bukti pun dari Al Qur’an, buat menegaskan Dajjal mampu melakukannya, bahkan kalian akan temukan perkara yang berlawanan sama sekali, Allah menyatakan kepada kalian bahawa tanda-tanda Kemahaesaan-Nya, tiada yang layak untuk mendatangkan yang demikian itu selain Allah, sebab itu kalian temukan tantangan-Nya, firman Allah Ta’ala:


{قُلِ ادْعُوا الَّذِينَ زَعَمْتُم مِّن دُونِ اللهِ لاَ يَمْلِكُونَ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ فِي السَّمَاوَاتِ وَلاَ فِي الأَرْضِ وَمَا لَهُمْ فِيهِمَا مِن شِرْكٍ وَمَا لَهُ مِنْهُم مِّن ظَهِيرٍ}

{أَفَرَ‌أَيْتُمُ الْمَاءَ الَّذِي تَشْرَ‌بُونَ ﴿٦٨﴾ أَأَنتُمْ أَنزَلْتُمُوهُ مِنَ الْمُزْنِ أَمْ نَحْنُ الْمُنزِلُونَ ﴿٦٩﴾}

{تِلْكَ آيَاتُ اللَّهِ نَتْلُوهَا عَلَيْكَ بِالْحَقِّ فَبِأَيِّ حَدِيثٍ بَعْدَ اللَّهِ وَآيَاتِهِ يُؤْمِنُونَ}
صـــدق الله العظيم

Katakanlah: "Serulah mereka yang kamu anggap (sebagai tuhan) selain Allah, mereka tidak memiliki (kekuasaan) seberat zarrahpun di langit dan di bumi, dan mereka tidak mempunyai suatu sahampun dalam (penciptaan) langit dan bumi dan sekali-kali tidak ada di antara mereka yang menjadi pembantu bagi-Nya (22)
[Saba]

Maka terangkanlah kepadaku tentang air yang kamu minum. (68) Kamukah yang menurunkannya atau Kamikah yang menurunkannya? (69)
[Al Waaqi’ah]

Itulah ayat-ayat Allah yang Kami membacakannya kepadamu dengan sebenarnya; maka dengan perkataan manakah lagi mereka akan beriman sesudah (kalam) Allah dan keterangan-keterangan-Nya. (6)
[Al Jaatsiyah]
Maha Benar Allah


ولكنكم كفرتم بآيات وحدانيته وتزعمون أنكم لا تزالون على الهدى، والمنافقون قد ردّوكم من بعد إيمانكم كافرين بكافة آيات الله في مُحكم القرآن العظيم، والحُكم لله وهو أسرع الحاسبين، ففروا من الله إليه فقد أخرجكم أعداؤه عن الصراط المُستقيم.

Namun kalian mengingkari ayat-ayat Allah, tanda-tanda Kemahaesaan-Nya, sedang kalian menyangka kalian masih berada di atas petunjuk, orang-orang munafiq, mereka telah dapat mengembalikan kalian kepada kekafiran setelah kalian beriman, mereka membuatkan kalian mengingkari semua ayat-ayat Allah pada muhkam Al Qur’an, maka keputusannya milik Allah, Dia-lah Yang Maha Cepat membuat perhitungan, larilah kalian semua dari mendurhakai Allah menuju ketaatan pada-Nya, sesungguhnya musuh-musuh Allah telah mengeluarkan kalian dari jalan yang lurus.


وسلامٌ على المُرسلين، والحمدُ لله ربّ العالمين..
الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني.

Salam ke atas para rasul dan segala puji bagi Allah Tuhan Semesta Alam..

Al Imam Al Mahdi Naser Mohammed Al Yamani

______________
sumber