-10-
الإمام ناصر محمد اليماني
07 - رمضان - 1434 هـ
16 - 07 - 2013 مـ
۲۵-تیر-۱۳۹۲ه.ش.
09:27 صباحاً
ــــــــــــــــــــــ
زکات حقّی معلوم و معین در اموال شماست و هرچه بیشتر از آن حدّ شد؛ نزد خداوند به عنوان صدقه نافله ثبت خواهد شد...

اقتباس المشاركة :
نوشته اصلی توسط الراجی رحمة ربه
بسم الله الرحمن الرحيم وسلام على المرسلين والحمد لله رب العالمين

یکی از دوستان انصار از من سؤال کرده است که پسری دارد. او و پسرش ۵-۶ سال است که مقداری وجه نقد و طلا ذخیره کرده‌اند و هر سال به نسبت دو نیم درصد زکات آن را پرداخت است. از زمانی که جزو انصار شده است برای اموال جدید خود طبق فتوای امام علیه السلام عمل نموده است. حال درمورد اموالی که ۵-۶ سال قبل به دست آورده و ذخیره کرده است سؤال دارد . به آن مال چیزی اضافه نشده و مطابق آنچه که گفته شد زکات آن را جدا نموده است. با توجه به اینکه در حال حاضر میزان زکاتی که از آن مال پرداخت کرده مجموعاً بیش از ده درصد شده است، آیا چیزی از زکات برعهده‌اش است . با این که این قضیه از ذهنم گذشته اما جواب او را به تاخیر انداختم تا از امام عزیز که خداوند حفظش کند و مراقب او باشد جواب قطعی و فتوای حق را برای‌مان صادر نماید.
انتهى الاقتباس
بسم الله الرحمن الرحيم، سلام الله عليكم ورحمة الله..
به انصارعزیزم و کسانی که برای یافتن حقیقت از آنها سؤال می‌کنند می‌گویم: حق خداوند از مال او داده شده و بیشتر هم شده‌است. از آنجا که میزان زکات اموالتان مقداری مشخص و معلوم است؛ آنچه که بیش از آن انفاق شده‌است را خداوند به عنوان صدقه نافله خواهد نوشت که خداوند اجر محسنین را ضایع نمی‌کند.
خلاصه اینکه مال ذخیره شده‌ای که قبلاً حق‌الله واجب را از آن خارج کرده‌اید ؛ پاک و مطهر شده است
.
خداوند به آن برکت داده و به شما و تمامی انصار از فضل خود بیشتر عطا خواهد کرد که خداوند من عزیز و وهاب بوده و بدون حساب به هرکسی که بخواهد، می‌بخشد.

أخوكم الإمام المهدي ناصر محمد اليماني

اقتباس المشاركة 108191 من موضوع بيان ركن الزكاة حصرياً من القرآن العظيم لمن كان يؤمن بالله واليوم الآخر ..

- 10 -
الإمام ناصر محمد اليماني
09 - 09 - 1434 هـ
16 - 07 - 2013 مـ
09:27 صباحاً

[ لمتابعة رابط المشاركة الأصليّة للبيان ]
https://nasser-alyamani.org/showthread.php?p=108187
_______________


الزكاةُ هي حقٌّ معلومٌ في أموالِكم، وما زاد على الحدّ يكتب صدقةً نافلةً عند الله ..

اقتباس المشاركة : الراجي رحمة ربه
بسم الله الرحمن الرحيم، وسلامٌ على المرسلين والحمد لله رب العالمين..
السؤال: سألني صديق من الأنصار أن لديه ولدى ولده مبلغاً من المال النقدي وجزءاً منه من الذهب منذ مدة 5-6 سنوات، وكان يؤدي زكاتها سنوياً بنسبة اثنين ونصف بالمائة، ومنذ أن أصبح من الأنصار أصبح ملتزماً بفتوى الإمام عليه السلام على المال الجديد الذي يكتسبه وهي عشرة بالمائة تؤدى مرة واحدة. هو يسأل عن ماله المدخر من 5-6 سنوات ويقول أنه لم يزِد وأدّى زكاته على النحو الذي ذكرت، فهل يكون الآن قد استوفى ما عليه من حق الزكاه حيث أن ما أداه يتجاوز نسبة العشرة بالمائة؟ ورغم أن هذا ما يدور في خلدي إلا أنني أرجأت له الجواب حتى نسأل إمامنا الحبيب حفظه الله ورعاه ليعطينا الجواب الفصل والفتوى الحق
انتهى الاقتباس من الراجي رحمة ربه

بسم الله الرحمن الرحيم، سلام الله عليكم ورحمة الله..
أحبّتي الأنصار والسائلين منهم والباحثين عن الحقّ، وأقول: لقد استوفى حقّ الله فيه وزاد فوق الوفاء، كون الزكاة هي حقٌّ معلومٌ في أموالِكم أي محدّدٌ وقد تجاوزت زكاتُه حدَّها فتكتب لكم الزيادةُ كصدقةٍ نافلةٍ عند الله، إنّ الله لا يُضيع أجر المحسنين.


وخلاصةُ القول فلا زكاةَ في ذلك المال المدَّخر الذي أخرجتُم منه حقّ الله المفروض، فقد أصبح طاهراً من حقِّ الله المفروض، بارك الله لكم فيه وزادَكم وجميعَ الأنصار والإمام المهديّ من فضلهِ، إنَّ ربي عزيزٌ وهّابٌ يرزقُ من يشاء بغيرِ حساب.

أخوكم الإمام المهدي ناصر محمد اليماني .
_____________