>>المصدر<<


[ لمتابعة رابط المشاركـــــــــة الأصلية للبيـــــــــــان ]
lihat postingan asal keterangan


الإمام ناصِر محمد اليماني
Al-Imam Naser Mohammed Al-Yamani
18 - 08 - 1437 هـ
25 - 05 - 2016 مـ
04:34 صباحاً
ــــــــــــــــــــ



زلزال يضرب اليمن بدرجاتٍ متفاوتةٍ لكل محافظةٍ
تصديقاً لبيان الإمام المهديّ بعذاب الدرجة الثانية من قبل الحدث، كتابياً من قبلُ ثمّ صوتياً بالصورة الحيّة. لعلكم تفقهون
!


Gempa Bumi Menghantam Yaman Dengan Derajat Yang Berbeza-beza Di Setiap Daerah Provinsi
Pembenaran Terhadap Bayan Keterangan Imam Mahdi Mengenai Azab Seksaan Tingkat Kedua Sebelum Ianya Terjadi, Bayan Keterangan Secara Bertulis Sebelumnya Lalu Diikuti Dengan Keterangan Bersuara Dalam Video, Mudah-mudahan Kalian Memahaminya..



بسم الله وبالله وأفوض أمري الى الله، والصلاة والسلام على كافة رسل الله وأوليائهم من آلهم وجميع المؤمنين في كلّ زمانٍ ومكانٍ الى يوم الدين، أما بعد..

Dengan nama Allah dan demi Allah, aku serahkan urusanku kepada Allah, sholawat dan salam ke atas seluruh utusan Allah dan para wali penolong-penolong Allah dari keluarga para utusan dan semua orang yang beriman pada setiap zaman dan tempat hingga Hari Pembalasan
seterusnya..



ويا معشر المسلمين الأحزاب المعرضين عن دعوة الاحتكام الى كتاب الله القرآن العظيم لنفي التعدديّة الحزبيّة والمذهبيّة في دين الله، لقد سبق وأن حذرناكم لئن استمر اعراضكم عن دعوة الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني للاحتكام الى كتاب الله القرآن العظيم أن يصيبكم الله بعذاب الدرجة الثالثة، وهو أن يلبسكم شيعاً وأحزاباً فيذيق بعضكم بأس بعضٍ. ثمّ تمّ التصديق من الله لبيان التحذير من الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني فأصابكم الله بعذاب الدرجة الثالثة بسبب إعراضكم عن دعوة الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني للاحتكام الى الله ليحكم بينكم عبده وخليفته في الأرض للحكم بما أنزل الله فيما كُنتُم فيه تختلفون في دينكم، وسبق تحذيركم من قبل الحدث إن اعرضتم يصبكم الله بعذاب الدرجة الثالثة. تصديقاً لقول الله تعالى:
{قُلْ هُوَ الْقَادِرُ عَلَىٰ أَن يَبْعَثَ عَلَيْكُمْ عَذَابًا مِّن فَوْقِكُمْ أَوْ مِن تَحْتِ أَرْجُلِكُمْ أَوْ يَلْبِسَكُمْ شِيَعًا وَيُذِيقَ بَعْضَكُم بَأْسَ بَعْضٍ ۗ انظُرْ كَيْفَ نُصَرِّفُ الْآيَاتِ لَعَلَّهُمْ يَفْقَهُونَ ﴿٦٥وَكَذَّبَ بِهِ قَوْمُكَ وَهُوَ الْحَقُّ ۚ قُل لَّسْتُ عَلَيْكُم بِوَكِيلٍ ﴿٦٦لِّكُلِّ نَبَإٍ مُّسْتَقَرٌّ ۚ وَسَوْفَ تَعْلَمُونَ ﴿٦٧}
صدق الله العظيم [الأنعام].

Wahai sekalian orang-orang muslim yang bersekutu (Al-Ahzab), yang berpaling dari seruan dakwah untuk kembali berhukum dengan Kitabullah Al-Qur'an yang agung, untuk menafikan dan mengatakan tidak pada berbilang-bilang partai dan mazhab dalam agama Allah.

Sesungguhnya kami telah memperingatkan kalian, jika kalian tetap berpaling dari seruan dakwah Imam Mahdi Naser Mohammed Al-Yamani, untuk kembali berhukum dengan Kitabullah Al-Qur'an yang agung, Allah akan menimpakan kepada kalian azab seksaan tingkat ketiga dari-Nya, ianya adalah Allah membuatkan kalian berpecah-belah dan berpuak-puak (saling bertentangan), lalu Dia merasakan kepada kalian akan kejahatan dan keganasan dari sebahagian kalian kepada sebahagian yang lain.

Kemudian sempurnalah pembenaran dari Allah terhadap keterangan yang mengandungi peringatan kepada kalian oleh Imam Mahdi Naser Mohammed Al-Yamani, lalu Allah menimpakan kepada kalian azab seksaan tingkat ketiga disebabkan keberpalingan kalian dari seruan dakwah Imam Mahdi untuk kembali kepada Allah, agar hamba-Nya dan khalifah-Nya di bumi memberikan kepada kalian hukum keputusan Allah yang telah diturunkan-Nya pada semua perkara yang kalian perselisihkan dalam agama kalian

Kami telah memperingatkan kalian sebelum ianya terjadi, sekiranya kalian tetap berpaling, maka Allah pasti menimpakan azab seksaan tingkat ketiga kepada kalian.

Pembenaran terhadap firman Allah Ta'ala:

Katakanlah: Dialah yang berkuasa menghantar kepada kalian azab seksa (bala bencana), dari sebelah atas kalian atau dari bawah kaki kalian atau Dia menjadikan kalian bertentangan dan berpecah-belah (berpuak-puak) dan Dia merasakan sebahagian daripada kalian akan perbuatan ganas dan kejam sebahagian yang lain. Perhatikanlah bagaimana Kami menjelaskan ayat-ayat keterangan (yang menunjukkan kebesaran Kami) dengan berbagai cara, supaya mereka memahaminya. (65)

Dan kaummu mendustakannya [azab] padahal azab itu benar adanya. Katakanlah: "Aku ini bukanlah orang yang diserahi mengurus urusan kalian". (66)

Untuk tiap-tiap berita ada [waktu] terjadinya dan kelak kalian akan mengetahuinya. (67)

Maha Benar Allah
[Al-An'aam]


وسبق تبيان عذاب الله من الدرجة الثالثة وهو أن يلبسكم شيعاً فيذيق بعضكم بأس بعضٍ، وبدأ الله يذيقكم من عذاب الدرجة الثانية تصديقاً لقول الله تعالى:
{أَوْ مِن تَحْتِ أَرْجُلِكُمْومنه زلازل تأتي بنياكم من القواعد فيخرّ السقف فوق رؤوسكم، وتستمر أنواع عذاب الدرجة الثانية ما دمتم معرضين الى ما يشاء الله، فإذا لم يُحدث لكم ذلك ذكراً فمن ثمّ يصبكم الله بعذابٍ من فوقكم، وهو كذلك أنواعٌ وأكبرها مصيبة عذاب يومٍ عقيمٍ؛ ليلة مرور كوكب العذاب على أرض البشر جهة جنوب الأرض، فيمطر على قرى البشر حجارةً من نارٍ فيصيب بها من يشاء ويصرفها عمّن يشاء، فاتقوا الله يا أولي الألباب، واستجيبوا لدعوة الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني للاحتكام الى الكتاب، وَيَا حايل لا مائل.

Telah dinyatakan penjelasan mengenai azab seksaan Allah tingkat ketiga, ianya adalah Allah membuatkan kalian bertentangan dan berpecah-belah (berpuak-puak) lalu Dia merasakan sebahagian daripada kalian akan perbuatan ganas dan kejam sebahagian yang lain.

Allah telah mulai merasakan azab seksaan tingkat kedua kepada kalian, pembenaran terhadap firman Allah Ta'ala:
atau dari bawah kaki kalian, di antaranya adalah goncangan dan gempa bumi yang Allah datangkan buat menghancurkan rumah-rumah kalian dari fondasinya, lalu atap jatuh menimpa kalian dari atas kepala kalian, berbagai macam azab seksaan tingkat kedua akan berterusan selagimana kalian tetap berpaling sehinggalah pada waktu yang dikehendaki oleh Allah.

Jika ianya tidak menimbulkan pengajaran dan peringatan kepada kalian, nescaya Allah akan menimpakan azab seksaan dari atas kalian yang ianya juga bermacam-macam, yang terbesar sekali adalah musibah azab seksaan di hari yang tandus; malam melintasnya Kaukab Al-'Azab berdekatan bumi yang dihuni manusia ini, yang datang dari arah selatan bumi menghujani tempat-tempat tinggal manusia dengan batu-batu berapi, lalu ditimpakan-Nya kepada sesiapa yang dikehendaki-Nya dan dipalingkan-Nya dari sesiapa yang dikehendaki-Nya.

Maka bertakwalah kalian kepada Allah wahai orang-orang yang memikirkan, sambutlah kalian semua akan seruan dakwah Imam Mahdi Naser Mohammed Al-Yamani untuk kembali berhukum dengan Kitabullah.

Ya haayel laa maael
Oh dahsyatnya hujan batu yang tepat sasaran
Kaukab Al-'Azab pasti datang



ويا معشر الأنصار السابقين الأخيار في عصر الحوار من قبل الظهور فالمقتدرون منكم يبلّغوا البيان الكتابي الذي كذلك أعلنّا بالبيان ذاته بصوت الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني بالصورة الحيّة، ويتمّ التركيز حصريّاً بالتبليغ به إلى ليلة الأحد ليلة اكتمال البدر ليلة النصف من شهر رمضان لعامكم هذا 1437 بحسب غرّة الإدراك، وأمّا غرّة الصيام فهي بدْءاً من يوم الإثنين الثاني من شهر رمضان لعامكم هذا 1437، كون الشمس أدركت القمر فولد من قبل الاقتران فاجتمعت به وقد هو هلال.

Wahai sekalian anshar pendahulu yang baik di era hiwar sebelum muncul, hendaklah sesiapa yang mampu di antara kalian untuk menyampaikan bayan keterangan bertulis ini, begitu juga pengumuman kami dengan bayan keterangan yang sama dengan suara Imam Mahdi Naser Mohammed Al-Yamani dalam video bergambar.

Hendaklah kalian memfokuskan penyampaiannya secara ekslusif hingga malam Ahad, malam sempurnanya bulan penuh yakni malam pertengahan Ramadhan tahun 1437H menurut perhitungan permulaan Idrak.

Adapun permulaan berpuasa, maka ianya bermula pada Isnin, hari kedua dari bulan Ramadhan tahun ini (kerana hari pertama Ramadhan adalah hari Ahad), sebab matahari telah mencapai bulan dan anak bulan telah muncul sebelum konjungsi, di mana matahari ijtima' dengan bulan ketika ia menjadi bulan sabit.



وليس أنّني أعلن العذابَ في رمضان؛ بل ملتزمٌ بأمر الله في محكم كتابه:
{قُلْ إِنْ أَدْرِي أَقَرِيبٌ مَّا تُوعَدُونَ أَمْ يَجْعَلُ لَهُ رَبِّي أَمَدًا} [الجن:25]. ألا والله لو يتمّ تحديد موعد العذاب الأكبر ليلة ظهور المهديّ المنتظَر ناصر محمد اليماني فنقول على سبيل المثال أنه في اليوم الفلاني الساعة التاسعة مثلاً لأنظرتم إيمانكم بدعوة الحقّ بالاستجابة لدعوة الاحتكام الى كتاب الله القرآن العظيم الى ذلك اليوم لتنظروا هل يصيبكم الله بالعذاب الموعود؟ ذلك لأنّ قلوبكم تشابهت مع قلوب قومٍ كافرين بالقرآن العظيم في عهد بعث محمدٍ رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم، إذ قالوا: {اللَّـهُمَّ إِن كَانَ هَـٰذَا هُوَ الْحَقَّ مِنْ عِندِكَ فَأَمْطِرْ عَلَيْنَا حِجَارَةً مِّنَ السَّمَاءِ أَوِ ائْتِنَا بِعَذَابٍ أَلِيمٍ ﴿٣٢} [الأنفال].

Bukannya aku umumkan azab seksaan di bulan Ramadhan; namun aku melaksanakan perintah Allah dalam muhkam Kitab-Nya:

Katakanlah: "Aku tidak mengetahui, apakah azab yang diancamkan kepadamu itu dekat ataukah Tuhanku menjadikan bagi [kedatangan] azab itu, masa yang panjang?". (25)
[Al-Jinn]

Ingatlah demi Allah, sekiranya penetapan waktu azab seksaan yang terbesar pada malam munculnya Imam Mahdi Naser Mohammed Al-Yamani ditentukan, misalnya kami katakan sebagai contoh, "Azab seksaan itu adalah di hari sekian pada jam sembilan misalnya", nescaya kalian akan menunda untuk beriman kepada seruan dakwah yang hak bagi menyambut dan memenuhi seruan untuk kembali berhukum dengan Kitabullah Al-Qur'an yang agung hingga hari tersebut.

Pasti kalian akan menunggu adakah Allah akan menimpakan kepada kalian azab yang dijanjikan itu? Demikian ini kerana hati kalian serupa dengan hati kaum yang mengingkari Al-Qur'an yang agung di era perutusan Muhammad Rasulullah SAW, tatkala mereka mengatakan:

"Ya Allah, jika betul [Al Qur’an] ini, dialah yang benar dari sisi Engkau, maka hujanilah kami dengan batu dari langit, atau datangkanlah kepada kami azab yang pedih". (32)
[Al-Anfal]



وَيَا للعجب من قلوبهم وقلوب الذين تشابهت مع قلوبهم في عصر بعث المهديّ المنتظَر بدعوة الاحتكام الى محكم الذكر القرآن العظيم! أليس المفروض أن تقولوا: "إن كان هذا هو الحقّ من عندك فبصّرنا به من قبل أن نرى عذاب يومٍ عقيمٍ، إنك أنت السميع العليم"؟ ولكن الذين ينُظرون تصديقهم بدعوة الحقّ من ربهم حتى يَرَوْا عذاب يومٍ عقيمٍ قومٌ لا يتفكّرون ويحكمون على الداعية من قبل أن يستمعوا قوله ويتفكّروا في سلطان علمه، فلعله الحقّ من ربهم وهم عنه معرضون! وأمّا الذين يَحْكمون على الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني أنه ليس المهديّ المنتظَر الحقّ من ربهم من قبل أن يستمعوا القول فمثلُهم كمثل الذي يحكم بين خصمين من قبل أن يستمع الى الدعوى وطلب البرهان من صاحب الدعوى، فإذا لم يفعل ذلك فيحكم بين الخصمين من قبل الاستماع إلى الدعوى والبرهان فحتماً سوف يظلم في الحكم بين الخصمين، فكذلك الذين يحكمون على الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني أنه على باطل من قبل أن يسمعوا القول، فكذلك يظلمون أنفسهم، ولن يهدي الله قلوبهم حتى يستمعوا القول أولاً ثمّ يتبعوا أحسنه إن تبيّن لهم أنّه الحقّ من ربهم.

Aduhai betapa menakjubkan hati mereka dan hati orang-orang yang serupa dengan mereka itu di era perutusan Al-Mahdi Al-Muntadhar yang membawa seruan dakwah untuk kembali berhukum dengan muhkam Kitabullah Al-Qur'an
!

Bukankah sepatutnya mereka mengatakan:

"Jika sekiranya ini benar dari sisi-Mu, maka perlihatkanlah kepada kami akan kebenarannya sebelum kami melihat azab seksaaan di hari yang tandus, sesungguhnya Engkau Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui"
?

Akan tetapi orang-orang yang menunggu untuk membenarkan seruan dakwah yang hak dari Tuhan mereka sehingga mereka benar-benar melihat azab seksaan di hari yang tandus, mereka adalah kaum yang tidak memikirkan, dan mereka menghukumi orang yang menyeru sebelum mereka mendengarkan ucapan orang itu dengan memikirkan bukti hujjah ilmu pengetahuannya, boleh jadi seruan dakwah itu benar-benar dari Tuhan sedang mereka berpaling darinya
!

Adapun orang-orang yang menghukumi Imam Mahdi Naser Mohammed Al-Yamani dengan menyatakan dia bukan Al-Mahdi Al-Muntahar yang hak dari Tuhan sebelum mereka mendengarkan ucapannya, maka mereka itu sama seperti orang yang menghukum di antara dua orang yang saling bertengkar sebelum mendengarkan dakwaan dan meminta bukti dari orang yang mendakwa.

Jadi sekiranya dia tidak melakukan yang demikian, lalu menghukum antara keduanya sebelum mendengarkan dakwaan dan bukti, maka tentulah kelak dia akan berbuat tidak adil dalam memberikan keputusan antara kedua orang yang bertengkar itu, begitu juga orang-orang yang menghukumi Imam Mahdi Naser Mohammed Al-Yamani, dengan mengatakan dia bohong dan tak berguna sebelum mereka dengarkan ucapannya terlebih dahulu, maka mereka juga menzalimi diri mereka sendiri.

Allah tidak akan memberi petunjuk kepada hati mereka sehinggalah mereka mendengarkan terlebih dahulu ucapannya, lalu mengikuti yang terbaik darinya setelah jelas bagi mereka bahawa ianya adalah kebenaran dari Tuhan.



اللهم سلم سلم... اللهم قد بلغت فاشهد، وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين.

أخوكم الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.

Ya Allah selamatkan, selamatkanlah…
Ya Allah sesungguhnya aku telah menyampaikan, maka saksikanlah.

Salam ke atas para rasul dan segala puji bagi Allah Tuhan Semesta Alam.


Saudara kalian Imam Mahdi Naser Mohammed Al-Yamani

__________________

sumber:
https://nasser-alyamani.org/showthread.php?p=226052

english:
https://nasser-alyamani.org/showthread.php?p=226072