>>أفتيك بالحقّ أنّ الشيحاني من قومٍ آخرين من الدعاة إلى الشرك ..<<


- 4 -


[ لمتابعة رابط المشاركــــــــــــة الأصليّة للبيــــــــــــــــان ]

lihat postingan asal keterangan


الإمام ناصر محمد اليماني
Al-Imam Naser Mohammed Al-Yamani
06 - 11 - 1433 هـ
22 - 09 - 2012 مـ
02:49 صباحاً
ــــــــــــــــــ


أفتيك بالحقّ أنّ الشيحاني من قومٍ آخرين من الدعاة إلى الشرك ..


Aku Fatwakan Dengan Kebenaran, Bahawasanya Chihani Adalah Dari Kalangan Kaum Lain, Yang Menyeru Kepada Syirik..


اقتباس المشاركة :

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عدي اليافعي
Postingan asal ditulis oleh 'Adiy Al-Yafi'iy

ماكنت اتوقع جواب ذكي جدا جدا جدا من الاستاذ الشيحاني عندما اتهم الاخ عبد الله الحسيني الشيعه بالشرك فقال "فكفاكم إشراكا ً بأئمة آهل البيت (سلام الله عليهم) فيوم القيامة يكفرون بشرككم بصراخكم (يا حسين) (يا علي) (يا زهراء)" ثم قال "ام تقولون انما ندعوهم ليقربونا الى الله زلفى ويتشفعوا لنا"

Aku sama sekali tidak mengira jawaban yang sangat bijak dari Ustaz Chihani, ketika dia menyalahkan saudara Abdullah Al-Husaini dari kalangan Syia'ah dengan syirik, dia mengatakan "Cukuplah kalian syirik dengan para imam Ahlul Bayt (salam ke atas mereka), kerana pada Hari Kiamat mereka (para imam) akan mengingkari syirik yang kalian lakukan dengan menjerit-jerit (Wahai Husaini), (Wahai Ali), (Wahai Zahra)" lalu mengatakan "Ataukah kalian mengatakan bahawa kami hanya menyeru mereka itu untuk mendekatkan diri kalian kepada Allah dengan sedekat-dekatnya supaya mereka memberi syafaat kepada kami"


ثم رد عبقري القرن الواحد والعشرين مدافعاً عن الشيعه وهو يحاول ان يثبت ان الشيعه ليس بمشركين بائمه البيت فقال "انما اهل البيت عليهم السلام وسيلة الى الله" , "نحن نتخذهم وسيلة للتقرب بهم الى الله ونتوسل بهم" اسمع قول الحق تبارك وتعالى: (( أَلا لِلَّهِ الدِّينُ الْخَالِصُ وَالَّذِينَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِهِ أَوْلِيَاءَ مَا نَعْبُدُهُمْ إِلَّا لِيُقَرِّبُونَا إِلَى اللَّهِ زُلْفَى إِنَّ اللَّهَ يَحْكُمُ بَيْنَهُمْ فِي مَا هُمْ فِيهِ يَخْتَلِفُونَ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي مَنْ هُوَ كَاذِبٌ كَفَّارٌ ))[الزمر:3] اما نحن المسلمون فالله ولينا في الدنيا والاخره لا اله الا هو العزيز الحكيم.

Kemudian genius abad ke 21 membalas untuk mempertahankan Syi'ah, dan dia cuba menegaskan bahawa Syi'ah bukannya syirik dengan para imam Ahlul Bayt, dia mengatakan: "Sesungguhnya Ahlul Bayt AS adalah wasilah menuju Allah", "Kami menjadikan mereka sebagai wasilah untuk bertaqarrub dengan mereka menuju Allah dan bertawassul dengan mereka" Dengarlah perkataan yang hak firman Allah Ta'ala: Ingatlah, hanya kepunyaan Allah-lah agama yang bersih [dari syirik]. Dan orang-orang yang mengambil pelindung selain Allah [berkata]: "Kami tidak menyembah mereka melainkan supaya mereka mendekatkan kami kepada Allah dengan sedekat-dekatnya". Sesungguhnya Allah akan memutuskan di antara mereka tentang apa yang mereka berselisih padanya. Sesungguhnya Allah tidak menunjuki orang-orang yang pendusta dan sangat ingkar. (Az-Zumar: 3) Adapun kami orang-orang Islam, maka Allah-lah sebagai pelindung kami di dunia dan di akhirat, tidak ada tuhan kecuali Dia yang Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana.
انتهى الاقتباس


بسم الله الرحمن الرحيم، اللهم صلِّ على محمد وآل محمد الأطهار وجميع أنصار الله الواحد القهّار، وصدقت يا عدي اليافعي، ولكني أفتيك بالحقّ أنّ الشيحاني لا ينتمي إلى الشيعة ولا إلى أهل السنّة والجماعة؛ بل من قومٍ آخرين من الدعاة إلى الشرك بالله من الذين قال الله تعالى عنهم في محكم كتابه:{ذَلِكُم بِأَنَّهُ إِذَا دُعِيَ اللَّهُ وَحْدَهُ كَفَرْتُمْ وَإِن يُشْرَكْ بِهِ تُؤْمِنُوا فَالْحُكْمُ لِلَّهِ الْعَلِيِّ الْكَبِيرِ} صدق الله العظيم [غافر:12].

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.

Ya Allah bersholawatlah ke atas Muhammad dan keluarga Muhammad yang suci, serta seluruh anshar Allah yang Maha Esa lagi Maha Mengalahkan.

Engkau benar wahai 'Adiy Al-Yafi'iy, akan tetapi aku fatwakan kepadamu dengan kebenaran, bahawa Chihani tidak mengikuti Syi'ah, dan dia juga tidak mengikuti Ahlus Sunnah wal Jamaa'h; namun dia dari kaum lain yang menyeru agar syirik kepada Allah.

Mereka adalah dari kalangan orang-orang yang Allah nyatakan pada firman-Nya dalam muhkam Al-Qur'an:

Yang demikian itu adalah karena kamu kafir apabila Allah saja disembah. Dan kamu percaya apabila Allah dipersekutukan. Maka putusan [sekarang ini] adalah pada Allah Yang Maha Tinggi lagi Maha Besar. (12)
Maha Benar Allah
[Ghafir]


ويتبيّن لكم أنّ الذين وضعوا رواياتٍ مكذوبةٍ أمثال الكاذب الشيحاني الذي ينكر أنّ السفياني صدام حسين ولم يجعل اللهُ الإمامَ ناصر محمد اليماني ملزماً بأن يأتي بالبرهان على أنّ السفياني صدام حسين المجيد؛ بل حجتي عليكم البيان الحقّ للقرآن المجيد، فأهديكم به إلى صراط العزيز الحميد، ولم أدعوكم إلى اتّباع السفياني حتى أكون ملزماً بالبرهان أنّ صدام هو السفياني بل لا يهمني أمرَ السفياني شيئاً، ولا حاجة لنا بإثبات شخصيّته وصفاته كونه لا خير في السفياني ولا فيمن خلفه كما لا خير في يزيد بن معاوية بن أبي سفيان.

Menjadi jelas bagi kalian, bahawa orang-orang yang meletakkan riwayat-riwayat dusta seperti si pendusta Chihani, yang mengingkari bahawa As-Sufyani adalah Saddam Hussein, padahal Allah tidak menjadikan Imam Naser Mohammed Al-Yamani berkewajiban untuk mendatangkan bukti bahawa As-Sufyani adalah Saddam Hussein;

Namun hujjahku terhadap kalian adalah keterangan yang benar bagi Al-Qur'an, aku tuntun dan bimbing kalian dengannya ke jalan yang lurus, aku tidak mengajak kalian untuk mengikuti As-Sufyani hinggakan aku harus buktikan bahawa Saddam Hussein adalah As-Sufyani.

Bahkan perkara As-Sufyani tidak penting bagiku sedikitpun, aku tidak perlu membuktikan keperibadiannya dan sifatnya, kerana tidak ada kebaikan pada As-Sufyani, tidak juga pada orang-orang di belakangnya, sepertimana tidak ada kebaikan pada Yazid bin Mu'awiyah bin Abu Sufyan.


ويا شيحاني، لا تفتري على الشيعة وتدّعي أنّك منهم فلست منهم، وإن صدّقت مبالغة بعضهم في آل البيت ولكنك لست شيعي بل من ألدّ أعداء الشيعة والسُنّة من الذين قال الله عنهم:
{ذَلِكُم بِأَنَّهُ إِذَا دُعِيَ اللَّهُ وَحْدَهُ كَفَرْتُمْ وَإِن يُشْرَكْ بِهِ تُؤْمِنُوا فَالْحُكْمُ لِلَّهِ الْعَلِيِّ الْكَبِيرِ}
صدق الله العظيم [غافر:12].

Wahai Chihani, janganlah engkau mengada-adakan kebohongan terhadap Syi'ah, dengan mendakwa dirimu di kalangan mereka, kerana engkau bukan dari kalangan mereka.

Sungguhpun engkau membenarkan sebahagian mereka berlebih-lebihan pada Ahlul Bayt, akan tetapi engkau bukan Syi'ah, bahkan engkau termasuk dari sebesar-besar musuh Syi'ah dan Ahlus Sunnah.

Mereka adalah dari kalangan orang-orang yang Allah nyatakan pada firman-Nya:

Yang demikian itu adalah karena kamu kafir apabila Allah saja disembah. Dan kamu percaya apabila Allah dipersekutukan. Maka putusan [sekarang ini] adalah pada Allah Yang Maha Tinggi lagi Maha Besar. (12)
Maha Benar Allah
[Ghafir]


وتبين لنا حقيقة الشيحاني من غير ظلمٍ بأنّه من شياطين البشر من الذين يظهرون الإيمان ويبطنون الكفر والمكر للصدِّ عن اتّباع الذكر، فلا يشغلكم عن الاستمرار في الدعوة والتبليغ يا معشر الأنصار، فبلِّغوا الليل والنّهار البيان الحقّ للذكر بكل حيلةٍ ووسيلةٍ على حسب جهدكم.

Telah jelas bagi kita akan hakikat Chihani tanpa menzaliminya, bahawa dia termasuk syaitan-syaitan manusia, dari kalangan orang-orang yang menampakkan keimanan dan menyembunyikan kekafiran serta tipudaya, untuk menghalang-halangi manusia dari mengikuti Al-Qur'an.

Maka jangan sampai dia menyibukkan kalian dari meneruskan seruan dakwah dan penyampaian keterangan wahai sekalian anshar, sampaikanlah keterangan yang benar bagi Al-Qur'an pada malam dan siang dengan segenap usaha dan cara mengikut kesungguhan kalian.


وسلامٌ على المرسلين والحمد لله ربّ العالمين الذي جعلني للنّاس إماماً، وجعلني المهديّ المنتظر، وعلّمني البيان الحقّ للذكر، وجعلني الإنسان الذي علمه بيان القرآن حجّة الله على بني الإنس والجانّ، وعدواً لشياطين الجنّ والإنس وإنّا فوقهم قاهرون وعليهم منتصرون بإذن الله ربّ العالمين..

Salam ke atas para rasul dan segala puji bagi Allah Tuhan Semesta Alam, yang telah menjadikanku sebagai pemimpin manusia, Dia telah menjadikanku Al-Mahdi Al-Muntadhar dan mengajarkan padaku keterangan yang benar bagi Al-Qur'an.

Dia telah menjadikanku Al-Insan yang diajarkan-Nya bayan Al-Qur'an, sebagai hujjah Allah terhadap bangsa manusia dan jinn, Dia menjadikanku sebagai musuh syaitan-syaitan jinn dan manusia.

Sesungguhnya kita akan berkuasa penuh ke atas mereka dan mengalahkan mereka dengan izin Allah Tuhan Semesta Alam..


عدو شياطين البشر؛ المهديّ المنتظر الإمام ناصر محمد اليماني.

Musuh syaitan-syaitan manusia; Al-Mahdi Al-Muntadhar
Al-Imam Naser Mohammed Al-Yamani

ــــــــــــــــــــــ


sumber:
https://nasser-alyamani.org/showthread.php?p=62087