- 13 -
الإمام ناصر محمد اليماني
18 - شوّال - 1430 هـ
07 - 10 - 2009 مـ
۱۵-مهر-۱۳۸۸ه.ش.
11:30 بعد از ظهر
ـــــــــــــــــــــ


کسی که از دعوت من روبرگرداند، از آنچه که محمد رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم آورده است روگردان شده است...

خداوند تعالی می‌فرماید:
{إِنَّ الَّذِينَ يُجَادِلُونَ فِي آيَاتِ اللَّهِ بِغَيْرِ سلطان أَتَاهُمْ أن فِي صُدُورِهِمْ إِلَّا كِبْرٌ مَا هُمْ بِبَالِغِيهِ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ} صدق الله العظيم [غافر:٥٦]
خداوند تعالی می‌فرماید:
{الَّذِينَ يُجَادِلُونَ فِي آيَاتِ اللَّهِ بِغَيْرِ سلطان أَتَاهُمْ كَبُرَ مَقْتًا عِنْدَ اللَّهِ وَعِنْدَ الَّذِينَ آمَنُوا كَذَٰلِكَ يَطْبَعُ اللَّهُ عَلَىٰ كلّ قَلْبِ مُتَكَبِّرٍ جَبَّارٍ} صدق الله العظيم [غافر:٣٥]
به تو که نسبت به یکی از انصار من ابراز بیزاری می‌کنی، می‌گویم: او از من پیروی می‌کند و کسی که پیرو من باشد، پیرو محمد رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم است و کسی که از دعوت من روبرگرداند؛ از آنچه که محمد رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم آورده است روگردان شده است. ای کسی که محمد رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم را از مهدی منتظر ناصر محمد جدا می‌دانی، درحالی‌که او از شما دعوت می‌کند درموارد اختلافتان حکمیت را به کتاب خداوند بسپارید. کتابی که محمد رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم از نزد خداوند آورده است؛ بصیرت محمد رسول الله و بصیرت مهدی منتظر در دعوت به‌سوی خداوند است.

من با کتاب محفوظ از تحریف خداوند، قرآن عظیم، شما را به چالش می‌کشم و این تحدی با آیات متشابه که تأویل آن را نمی‌دانید نیست؛ بلکه خدا را به شهادت می‌گیرم و شهادت خداوند کافی است که با آیات محکم کتاب [آیات ام‌الکتاب] شما را به مبارزه می‌طلبم. ای کسانی که به‌جای خداوند، بنده رسولان او هستید؛ بفرمایید برای گفت‌وگو و با علمی با مهدی منتظر مجادله کنید که از دانش او هدایت کننده‌تر باشد. ما شما را به‌سوی کفر به خدا نمی‌خوانیم، تمام دعوت من روی این امر متمرکز است که خداوند یکتا و بی‌شریک را آن گونه که شایسته و بایسته است، عبادت کنید؛ ولی شما راضی نمی‌شوید مگر اینکه عذاب دردناک الهی را ببینید.
و اما [درمورد] جناب محمود مصری، دعای من بر ضد او در صورتی است که از شیاطین بشر باشد، پس در دعای مهدی منتظر علیه محمود مغالطه نکن. اگر از شیاطین بشر باشد، خداوند دعای مرا اجابت خواهد کرد اما اگر از کسانی باشد که فکر می‌کنند اعمال درستی انجام می‌دهند ولی تلاششان در دنیا به هدر خواهد رفت، حق را برایشان روشن می‌کنم، [البته] اگر به دنبال حق بوده و جز حق چیزی نخواهند.
می‌بینم که می‌گویی: از محمد رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم پیروی کن، سبحان الله العظیم، مگر من شما را به چیزی غیر از پیروی از محمد رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم دعوت می‌کنم؟!
و اما در مورد «وسیله»، شما از راز آن آگاه نیستید. این رازی از اسرار کتاب است و خداوند کسی که علم کتاب را به او عنایت کرده‌است، از آن باخبر نموده است. من با علم و برهان آشکار شما را به چالش می‌کشم، ولی تصور شما این است که علم منحصر به انبیاست و صالحان نصیبی از آن ندارند. شما خدا را هم منحصر به انبیا می‌کنید و صالحان را محروم می‌دانید و تصور می‌کنید حق ندارید برای حب و قرب خداوند با انبیا رقابت کنید؛ چون آنها را به‌جای خداوند عبادت می‌کنید.
ای مرد! همانا که امام ناصر محمد یمانی به مقام «وسیله» نائل شد و برای تحقق هدف و غایتش آن را انفاق کرد ومن از راستگویانم. «وسیله» مقامی عالی است که [او آن را به جدّش هدیه کرد تا] به اذن خداوند برای جدّ او که در آرزوی رسیدن به این مقام بود، محقق شود، همان‌طور که خداوند به نبیِّ خود، محمد رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم، وعده آن را داده بود. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ ﴿١﴾ مَا أنت بِنِعْمَةِ ربّك بِمَجْنُونٍ ﴿٢﴾ وَإِنَّ لَكَ لَأَجْرًا غَيْرَ مَمْنُونٍ ﴿٣﴾ وَإِنَّكَ لَعَلَىٰ خُلُقٍ عَظِيمٍ ﴿٤﴾} صدق الله العظيم [القلم]
مقصود این نیست که {ن} مورد خطاب این آیات است، خیر چنین نیست. جدّم، محمد رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم، مورد خطاب است و خداوند به نام بنده‌اش {ن} قسم می‌خورد، بنده‌ای که خداوند وی را سبب تحقق درجه عالی بهشت قرار داده است، درجه‌ای که خداوند به هیچ یک از انبیا خود عنایت نکرده است؛ این بالاترین درجه بهشت نعیم و بلکه «بزرگ‌ترین وسیله» است اگر می‌دانستید...
همانا که راز «بزرگترین وسیله» در درجه‌ی عالی بهشت نهفته است و برنده وسیله آن را برای تحقق نعیمی بزرگتر انفاق نموده است. این رازی از اسرار کتاب است. این مقام، برای من اهمیتی ندارد. تمام ملکوت خداوند در نگاه من اهمیتی ندارد، چرا که هیچ چیز برابر نعیم اعظم نیست. در این مورد با من مجادله مکن! همانا که من با «دعوت برای رقابت در راه حب و قرب خداوند» برایتان حجت می‌آورم....
وسلامٌ على المرسلين، والحمدُ لله ربّ العالمين..
عبد النّعيم الأعظم الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني.

اقتباس المشاركة 110794 من موضوع السبب الحقيقي للإشراك بالله وسرّ الشفاعة ..




- 13 -
الإمام ناصر محمد اليماني
18 - 10 - 1430 هـ
07 - 10 - 2009 مـ
11:30 مساءً
ــــــــــــــــــــ



من أعرض عن دعوتي فقد أعرض عمَّا جاء به محمدٌ رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم ..

قال الله تعالى:
{إِنَّ الَّذِينَ يُجَادِلُونَ فِي آيَاتِ اللَّهِ بِغَيْرِ سُلْطَانٍ أَتَاهُمْ إِنْ فِي صُدُورِهِمْ إِلَّا كِبْرٌ مَا هُمْ بِبَالِغِيهِ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ} صدق الله العظيم [غافر:٥٦].

وقال الله تعالى:
{الَّذِينَ يُجَادِلُونَ فِي آيَاتِ اللَّهِ بِغَيْرِ سُلْطَانٍ أَتَاهُمْ كَبُرَ مَقْتًا عِنْدَ اللَّهِ وَعِنْدَ الَّذِينَ آمَنُوا كَذَٰلِكَ يَطْبَعُ اللَّهُ عَلَىٰ كلّ قَلْبِ مُتَكَبِّرٍ جَبَّارٍ} صدق الله العظيم [غافر:٣٥].

فاسمع يا هذا الذي تمقُت أحد أنصاري فأقول لك: إنه قد تَبِعَني ومن تبعني فقد تَبِعَ محمداً رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم، ومن أعرض عن دعوتي فقد أعرض عمَّا جاء به محمد رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم، يا من تُفرِّق بين محمدٍ رسول الله -صلّى الله عليه وآله وسلّم- وبين المهديّ المنتظَر ناصر محمد الذي يدعوكم إلى الاحتكام إلى كتاب الله فيما كنتم فيه تختلفون، وكتاب الله الذي جاء به محمدٌ رسول الله -صلّى الله عليه وآله وسلّم- هو بصيرةُ محمدٍ رسول الله وبصيرةُ المهديّ المنتظَر في الدعوة إلى الله.

وأتحدّاكم بكتاب الله القرآن العظيم المحفوظ من التحريف ولا أقول أنّي أتحداكم بمتشابهه الذي لا تعلمون تأويله؛ بل أشهدُ الله وكفى بالله شهيداً أني أتحدّاكم بمحكمه من آيات الكتاب المحكمات هُنَّ أمّ الكتاب، فيا عُبَّاد الرسل من دون الله فهلمّوا للحوار وجادلوا المهديّ المنتظَر بعلمٍ أهدى من علمه سبيلاً، وما دعوتُكُم إلى الكفر بالله وكلّ دعوتي مُتركزة على عبادة الله وحده لا شريك له كما ينبغي أن يعبد ولكنّكم لن ترضوا حتى تروا العذاب الأليم.

وأمّا محمود المصري فأنا دعوت عليه إن كان من شياطين البشر فلا تُغالط بدعوة المهديّ المنتظَر على محمود، فإن كان من شياطين البشر فسوف يجيب الله دعوتي، وإن كان من الذين ضلّ سعيهم في الحياة الدُّنيا وهم يحسبون انهم يحسنون صنعاً فسوف نبيّن لهم الحقّ لمن كان يريد الحقّ ولا غير الحقّ.

وأراك تقول اتَّبع محمد رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم، ثم أردّ عليك وأقول: يا سبحان الله العظيم! وهل أدعوكم إلاّ إلى اتِّباع محمد رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم؟

وأمّا الوسيلة فلا تحيطون بها علماً وهي سرٌّ من أسرار الكتاب أحاط الله بها من آتاه علم الكتاب، وأتحدى بعلمٍ وسلطانٍ مبينٍ ولكنكم تحصرون العلم على الأنبياء من دون الصالحين كما تحصرون الله للأنبياء من دون الصالحين فترون أنّه لا يحقّ لكم أن تنافسوهم في حبِّ الله وقربه لأنكم أصلاً تعبدونهم من دون الله.

ويا رجل، إنّ الإمام ناصر محمد اليماني هو الذي فاز بالوسيلة وأنفقها لتحقيق الغاية وإنّا لصادقون، وإنّما هي الدرجة العالية وحقق لجدّه ما كان يرجوه بإذن الله؛ كما وعد الله بها نبيّه محمد رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم. تصديقاً لقول الله تعالى:
{ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ ﴿١﴾ مَا أنت بِنِعْمَةِ ربّك بِمَجْنُونٍ ﴿٢﴾ وَإِنَّ لَكَ لَأَجْرًا غَيْرَ مَمْنُونٍ ﴿٣﴾ وَإِنَّكَ لَعَلَىٰ خُلُقٍ عَظِيمٍ ﴿٤﴾} صدق الله العظيم [القلم].

ولا أقصد بأنّ {ن} هو المُخاطب كلا بل المُخاطب هو جدّي محمد رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم، فأقسم الله بعبده {ن} الذي جعله الله سبباً في تحقيق الدرجة العالية التي لم يمُن الله بها على أحدٍ من أنبيائه أجمعين وهي أعلى درجة في جنّات النّعيم بل هي الوسيلة الكُبرى لو كنتم تعلمون.

وإنّما سرّ الوسيلة الكُبرى في الدرجة العالية الرفيعة فأنفقَها من فاز بها ليتحقّق النّعيم الأعظم منها، وهي سرٌّ من أسرار الكتاب ولا يهمّني من أمرها شيئاً، ولا يهمّني ملكوت الله بأسره فلا يساوي إلى النّعيم الأعظم شيئاً، فلا تُجادلني في ذلك وإنما أحاجكم بدعوة التنافس إلى حبّ الله وقربه أن كنتم إيّاه تعبدون.

وسلامٌ على المرسلين، والحمدُ لله ربّ العالمين..
عبد النّعيم الأعظم؛ الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني.
________________