- 4 -
الإمام ناصر محمد اليماني
15 - رمضان - 1430 هـ
04 - 09 - 2009 مـ
۱۳- شهریور- ۱۳۸۸ه.ش.
03:20 صباحاً
ـــــــــــــــــــــ


هدف محمد رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم رضوان پروردگارش است...

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

{أَفَمَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَ اللَّهِ كَمَن بَاءَ بِسَخَطٍ مِّنَ اللَّهِ وَمَأْوَاهُ جَهَنَّمُ ۚ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ ‎﴿١٦٢﴾}
صدق الله العظيم [آل عمران]

محمود مصری! آیا می‌دانی چگونه باید خدا را عبادت کنی؟ به حق برایت فتوا می‌دهم که عبادت خداوند یعنی پیروی کردن از رضوان او و دوری جستن از اعمالی است که موجب خشم او می‌شوند. به فرمان خداوند به نبی خود، موسی علیه الصلاة و السلام، بنگر. خداوند تعالی می‌فرماید:
{إِنَّنِي أَنَا اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا أَنَا فَاعْبُدْنِي وَأَقِمِ الصَّلَاةَ لِذِكْرِي ‎﴿١٤﴾‏}
صدق الله العظيم [طه]

حال بنگر هدف عبادت موسی در نفس پروردگارش چیست. خداوند تعالی می‌فرماید:
{وَمَا أَعْجَلَكَ عَنْ قَوْمِكَ يَا مُوسَىٰ ﴿٨٣﴾ قَالَ هُمْ أُولَاءِ عَلَىٰ أَثَرِي وَعَجِلْتُ إِلَيْكَ رَبِّ لِتَرْضَىٰ ﴿٨٤﴾ } صدق الله العظيم [طه]
و خداوند تعالى می‌فرماید:
{يَحْلِفُونَ بِاللَّهِ لَكُمْ لِيُرْضُوكُمْ وَاللَّهُ وَرَسُولُهُ أَحَقُّ أَن يُرْضُوهُ إِن كَانُوا مُؤْمِنِينَ ‎﴿٦٢﴾‏} صدق الله العظيم [التوبة]


چرا که رضوان محمد رسول الله تابع و مرتبط به رضوان پروردگارش است چون او مردم را به سوی رضوان الهی دعوت می‌کند و برای همین نگفته است سزاوار است خداوند و رسولش راضی شوند [یرضوهما]؛ بلکه فرموده است راضی شود [یرضوه]. خداوند تعالی می‌فرماید:
{يَحْلِفُونَ بِاللَّهِ لَكُمْ لِيُرْضُوكُمْ وَاللَّهُ وَرَسُولُهُ أَحَقُّ أَن يُرْضُوهُ إِن كَانُوا مُؤْمِنِينَ ‎﴿٦٢﴾‏} صدق الله العظيم [التوبة].
چرا که هدف محمد رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم ،رضوان پروردگارش است؛ به دعایی که رسول الله در روزی که توسط بچه‌های کوچک در طائف سنگ‌باران شد نگاه کن. ایشان علیه الصلاة و السلام فرمودند:
[ اللهم إنى أشكو إليك ضعف قوتي و قلة حيلتي و هواني على النّاس أنت رب المستضعفين و أنت ربى إلى من تكلني؟ إلى بعيد يتجهمني؟ أم إلى عدو ملكته أمري؟! إن لم يكن بك على غضب فلا أبالي أعوذ بنور وجهك الذي أضاءت له الظلمات و صلح عليه أمر الدنيا و الآخرة من أن تنزل بي غضبك أو يحل علي سخطك لك العتبى حتى ترضى و لا حول ولا قوة إلا بك ] صدق محمد رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلم
[خدايا به‌سوی تو شکايت می‌نمايم از ضعف نيرويم و کمی چاره‌ام و آسان بودنم را بر مردم، ای رحم‌کننده‌ترين رحم‌کنندگان تو پروردگار مستضعفانی و تو پروردگار منی، مرا به چه کسی وامی‌گذاری؟ به دوری که با من به درشتی روبرو شود؟ يا دشمنی که او را مالک امر من گردانی؟ اگر به من خشم نداشته باشی پس باک ندارم، پناه می‌برم به نور وجه تو که تاريکی‌ها به نور آن روشنی يافت و بر آن امر دنيا و آخرت صالح گرديد. از اينکه غضبت را بر من نازل کنی يا خشمت را بر من وارد نمایی به‌سوی تو است عذر خواهی و توبه تا راضی شوی و حول و قوه‌ای نيست مگر برای تو».]
با پروردگارش به نجوا گفت:
[اگر به من خشم نداشته باشی پس باک ندارم]
چون هدف او، رضوان پروردگارش نسبت به اوست و لذا پروردگارش را خوانده و می‌گوید:

[پناه می‌برم به نور وجه تو که تاريکی‌ها به نور آن روشنی يافت و بر آن امر دنيا و آخرت صالح گرديد. از اينکه غضبت را بر من نازل کنی يا خشمت را بر من وارد نمایی به‌سوی تو است عذر خواهی و توبه تا راضی شوی.]
به هدف محمد رسول الله از عبادت پروردگارش بنگر که می‌فرماید:
[به‌سوی تو است عذر خواهی و توبه تا راضی شوی.]
لذا محمد رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم از مردم دعوت می‌کند از رضوان الهی پیروی کنند. خداوند تعالی می‌فرماید:
{قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ ۗ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ‎﴿٣١﴾‏}
صدق الله العظيم [آل‌ عمران]

تا اگر پیرو محمد رسول الله صلّى الله عليه وآله شده و برای نصرت [یاری] خداوند با او بیعت نمودند، هدف وی [رضوان خداوند] محقق شود . خداوند تعالی می‌فرماید:
{لَّقَدْ رَضِيَ اللَّهُ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ إِذْ يُبَايِعُونَكَ تَحْتَ الشَّجَرَةِ فَعَلِمَ مَا فِي قُلُوبِهِمْ فَأَنزَلَ السَّكِينَةَ عَلَيْهِمْ وَأَثَابَهُمْ فَتْحًا قَرِيبًا ‎﴿١٨﴾}
صدق الله العظيم [الفتح]

اما محمود مصری می‌گوید رضوان الهی را عبادت نمی‌کند، بلکه خدا را عبادت می‌کند. من به شدت از این مرد متعجبم. او از مهدی منتظر انتقاد می‌کند که چرا مردم را به عبادت رضوان الهی دعوت کرده و به آنها می‌گوید که خواهند دید رضوان خدا نسبت به ایشان، نعیمی بزرگتر و بالاتر از نعیم بهشت خداست ! تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{وَعَدَ اللَّهُ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا وَمَسَاكِنَ طَيِّبَةً فِي جَنَّاتِ عَدْنٍ وَرِضْوَانٌ مِنَ اللَّهِ أَكْبَرُ ذَٰلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ ﴿٧٢﴾} صدق الله العظيم [التوبة]
محمود مصری! آیا می‌دانی چرا اهالی آتش وارد جهنم و آتش می‌شوند؟ چون اعمالی را انجام می‌دهند که خشم خداوند را برمی‌انگیزد و از رضوان او بیزارند و کراهت دارند. خداوند تعالی می‌فرماید:
{فَكَيْفَ إِذَا تَوَفَّتْهُمُ الْمَلَائِكَةُ يَضْرِبُونَ وُجُوهَهُمْ وَأَدْبَارَهُمْ ﴿٢٧﴾ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمُ اتَّبَعُوا مَا أَسْخَطَ اللَّهَ وَكَرِهُوا رِضْوَانَهُ فَأَحْبَطَ أَعْمَالَهُمْ ﴿٢٨﴾ }
صدق الله العظيم [محمد]


محمود مصری! آیا به تو نگفتم قلبت روزبه‌روز از حق دورتر و منحرفتر می‌شود؟ حال این تو هستی که نعیم رضوان خدا بر بندگانش را انکار می‌کنی، رضوانی که محقق نمی‌شود مگر اینکه مردم از آنچه که خدا را به خشم می‌آورد اجتناب کنند و از آنچه که رضوان خدا را در پی دارد پیروی نمایند؛ از خدا نمی‌ترسی؟ آخر چطور با مهدی منتظر جدال می‌کنی درحالی‌که او از تو دعوت می‌کند راه رضوان الهی را در پیش گرفته و خدا را به یگانگی و دور از شرک عبادت کنی تا هدف رضوان خدا نسبت به تو محقق شود؟ وقتی می‌گویی رضوان خداوند را عبادت نمی‌کنی، بلکه خود خدا را عبادت می‌کنی؛ هدفت در ذات خدا چیست؟ عبادت ذات خداوند، چیزی نیست مگر تحقق هدف حق در ذات او که همانا رضوان نفس او بر توست. آیا بعد از حق چیزی جز گمراهی باقی می‌ماند؟ آیا دلیل اینکه اهالی بهشت به بهشت می‌روند، چیزی جز رضایت خداوند از آنان است؟ آیا دلیل ورود اهالی آتش به آتش، چیزی جز خشم پروردگارشان نسبت به آنان است؟ فرموده خداوند تعالی را به یاد داشته باش:
{أَفَمَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَ اللَّهِ كَمَن بَاءَ بِسَخَطٍ مِّنَ اللَّهِ وَمَأْوَاهُ جَهَنَّمُ ۚ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ ‎﴿١٦٢﴾} صدق الله العظيم [آل عمران].
محمود مصری والله که در طول حیاتت، به هیچ وجه رضوان خدا از خود را درک نکرده‌ای و قطعاً قلبت با یاد پروردگارت خاشع نشده‌است و به‌خاطر آنچه که از حق شناخته‌ای، اشک از چشمانت جاری نشده است و برای همین در مورد نعیم رضوان خداوند که تو را به‌سوی آن دعوت می‌کنم با من جدال می‌کنی. همانا که خداوند صفت رضوان نفسش نسبت به بندگان را نام اعظم خود قرار داده است و این نام، اعظم خوانده می‌شود نه برای اینکه از دیگر نام‌های خداوند سبحان بزرگتر باشد؛ بلکه نعیمی است که از نعیم بهشت خداوند بزرگتر است. همان‌طور که خداوند تعالی در آیات محکم کتاب فتوا داده است:
{وَعَدَ اللَّهُ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا وَمَسَاكِنَ طَيِّبَةً فِي جَنَّاتِ عَدْنٍ وَرِضْوَانٌ مِنَ اللَّهِ أَكْبَرُ ذَٰلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ ﴿٧٢﴾} صدق الله العظيم [التوبة]
تو نسبت به نعیم رضوان خدا کافر شده‌ای و حتماً گرفتار خشم خدا خواهی شد و خداوند قلبت را از سنگ سخت‌تر می‌کند، مگر توبه کرده و رو به خدا کنی تا از تو راضی شود. ای کسی که دعوت مهدی منتظر را انکار می‌کنی، درحالی‌که او مردم را به عبادت خداوند یکتا دعوت می‌کند تا پروردگار را بدون شرک عبادت نمایند و به این ترتیب رضوان خداوند برای آنان محقق شود. باید راه رضوان خدا را در پیش گرفته و از آنچه که موجب خشم خداوند است دوری نمایند تا رضوان خداوند محقق شود. ممکن است کفر تو به جایی برسد که نسبت به خدا کافر شوی و حتی کارت به الحاد بکشد؛ آیا بعد از حق چیزی جز گمراهی هست؟!
و اما این که گفته‌ای امام مهدی می‌گوید: «به قلب من خطور کرده؛ پس مرا باور کنید»؛ تو دروغ می‌گویی. بلکه من برهان علمی را که با وحی تفهیمی از نزد پروردگار به قلبم می‌رسد، از آیات محکم قرآن عظیم برایتان می‌آورم و اگر با برهان علمی از کلام خداوند، آیات محکم قرآن عظیم، زبانت را خاموش نسازم، حجتی در برابرت ندارم؛ ای مرد تو را چه می‌شود! آیا از کسانی هستی که در ابتدای روز به آنچه که خداوند نازل کرده ایمان می‌آورند و آخر روز کافر می‌شوند تا انصار را گرفتار فتنه کنند؟ خداوند تعالی درباره آنها می‌فرماید:
{ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ لِمَ تَكْفُرُونَ بِآيَاتِ اللَّهِ وَأَنتُمْ تَشْهَدُونَ ‎﴿٧٠﴾‏ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ لِمَ تَلْبِسُونَ الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَكْتُمُونَ الْحَقَّ وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ ‎﴿٧١﴾‏ وَقَالَت طَّائِفَةٌ مِّنْ أَهْلِ الْكِتَابِ آمِنُوا بِالَّذِي أُنزِلَ عَلَى الَّذِينَ آمَنُوا وَجْهَ النَّهَارِ وَاكْفُرُوا آخِرَهُ لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ ‎﴿٧٢﴾‏ وَلَا تُؤْمِنُوا إِلَّا لِمَن تَبِعَ دِينَكُمْ قُلْ إِنَّ الْهُدَىٰ هُدَى اللَّهِ أَن يُؤْتَىٰ أَحَدٌ مِّثْلَ مَا أُوتِيتُمْ أَوْ يُحَاجُّوكُمْ عِندَ رَبِّكُمْ ۗ قُلْ إِنَّ الْفَضْلَ بِيَدِ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَن يَشَاءُ ۗ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ ‎﴿٧٣﴾‏ يَخْتَصُّ بِرَحْمَتِهِ مَن يَشَاءُ ۗ وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ ‎﴿٧٤﴾}
صدق الله العظيم [آل‌ عمران]

محمود المصری تو روگردانده و به گذشته‌ات بازگشته‌ای و خداوند تعالی فرموده است:
{وَمَا مُحَمَّدٌ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِهِ الرُّسُلُ ۚ أَفَإِن مَّاتَ أَوْ قُتِلَ انقَلَبْتُمْ عَلَىٰ أَعْقَابِكُمْ ۚ وَمَن يَنقَلِبْ عَلَىٰ عَقِبَيْهِ فَلَن يَضُرَّ اللَّهَ شَيْئًا ۗ وَسَيَجْزِي اللَّهُ الشَّاكِرِينَ ‎﴿١٤٤﴾} صدق الله العظيم [آل‌ عمران]

تو خدا را عبادت می‌کنی یا محمد رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلم را؟ بی شک خداوند انبیا را فرستاده است تا مردم را به راه رضوان پروردگارشان و عبادت آنچه که انبیا عبادت می‌کردند، دعوت کنند. خداوند تعالی می‌فرماید:
{قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ ﴿١﴾ لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ ﴿٢﴾ وَلَا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ ﴿٣﴾ وَلَا أَنَا عَابِدٌ مَا عَبَدْتُمْ ﴿٤﴾ وَلَا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ ﴿٥﴾ لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِينِ ﴿٦﴾}
صدق الله العظيم [الكافرون]


آیا مهدی منتظر تو را به عبادت غیر خدا خوانده است که عقب‌گرد کرده‌ای، حجتت در برابر مهدی منتظر چیست؟
{ قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ } صدق الله العظيم [البقرة:۱۱۱]

و اما در مورد برتر بودن [التفضيل]، ما پیش از این بیعتت را پذیرفتیم تا در این راه تو را ثابت و استوار کنیم، حتی اگر در عقیده تو امام مهدی منتظر از نظر درجه و مقام پایین‌تر از نبی الله یونس باشد، با عنایت به اینکه در میان انبیا بالاترین درجه متعلق به محمد رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم است و پایین‌ترین درجه متعلق به کسی است که خداوند محمد عبد و رسولش را از رفتار مانند او نهی کرد، خداوند تعالی می‌فرماید:
{فَاصْبِرْ لِحُكْمِ رَبِّكَ وَلَا تَكُن كَصَاحِبِ الْحُوتِ إِذْ نَادَىٰ وَهُوَ مَكْظُومٌ ‎﴿٤٨﴾‏} صدق الله العظيم [القلم]
ما با وجود عقیده‌ات در مورد مهدی منتظر، بیعت تو را قبول کردیم؛ درحالی‌که خداوند او را امام رسول خود عیسی بن مریم قرار داده است و به تو گفتیم مقام مرا پایین‌تر از مقام صاحب حوت که پایین‌ترین مقام را بین انبیا دارد یعنی يونس عليه الصلاة والسلام قرار بده. به تو گفتیم درجه مهدی منتظر را از نبی الله یونس پایین‌تر قرار بده که در این باره با تو محاجه نمی‌کنیم و بیعتت را رد نمی‌کنیم. حتی اگر درجه مهدی منتظر را از صالحان هم پایین‌تر بدانی، چرا باید بیعتت را رد کنیم و آن را می‌پذیریم چون ما که شما را به عبادت مهدی منتظر دعوت نمی‌کنیم، بلکه شما را به عبادت خداوند واحد قهار می‌خوانیم؛ ولی ای محمود! تو استکبار ورزیدی و دعوت مهدی منتظر به‌سوی نعیم رضوان خداوند رحمان را بیشتر انکار کردی و می‌خواهی میان خداوند و رضوان او فاصله انداخته و تفاوت قایل شوی، چون ازهمان ابتدای کار قلبت از حق منحرف شده است و می‌خواهی با عینک خود به امور نگاه کنی نه با بصیرت علمی حقی که مهدی منتظر از نزد پروردگارت آورده است و برای همین خداوند قلبت را حتی از نعیم رضوان خداوند سبحان تنگ و منحرف کرده است. خداوند تعالی می‌فرماید:
{ فَلَمَّا أزاغوا أَزَاغَ اللَّهُ قُلُوبَهُمْ } صدق الله العظيم [الصف:٥]
لا قوة إلا بالله العلي العظيم، إنا لله وإنا إليه لراجعون، از خدا بترس و تقوا کن، برادر گرامی هنوز فرصت توبه و انابه برای تو هست؛ من هدایت تو را می‌خواهم و تو را به راه رضوان الهی دعوت می‌کنم و اگر سرباز زنی حتماً خداوند قلبت را منحرف خواهد کرد و از آنچه مورد خشم خداست پیروی خواهی نمود و برای بار سوم با کلام خداوند تعالی به تو یادآوری می‌کنم که:
{أَفَمَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَ اللَّهِ كَمَن بَاءَ بِسَخَطٍ مِّنَ اللَّهِ وَمَأْوَاهُ جَهَنَّمُ ۚ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ ‎﴿١٦٢﴾} صدق الله العظيم [آل عمران]
أخو المسلمين الذليل على المؤمنين الدَّاعي إلى رضوان الله عبده وخليفته الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.

اقتباس المشاركة 110785 من موضوع السبب الحقيقي للإشراك بالله وسرّ الشفاعة ..




- 4 -
الإمام ناصر محمد اليماني
15 - 09 - 1430 هـ
04 - 09 - 2009 مـ
03:20 صباحاً
ـــــــــــــــــــــ



هدف محمد رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم هو رضوان ربِّه..


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
{أَفَمَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَ اللّهِ كَمَن بَاء بِسَخْطٍ مِّنَ اللّهِ وَمَأْوَاهُ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ} صدق الله العظيم [آل عمران:162].
أفلا تعلم يا محمود المصري كيف تعبد الله؟
وأفتيك بالحقّ إن عبادة الله هو أن تتّبع رضوانه وتُقلِع عمّا يسخطه، فانظر إلى أمر الله لنبيّه موسى عليه الصلاة والسلام. وقال الله تعالى: {إِنَّنِي أَنَا اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا أَنَا فَاعْبُدْنِي وَأَقِمِ الصَّلَاةَ لِذِكْرِي} صدق الله العظيم [طه:١٤].

ثم انظر إلى هدف عبادة موسى في نفس ربِّه. وقال الله تعالى:
{وَمَا أَعْجَلَكَ عَنْ قَوْمِكَ يَا مُوسَىٰ ﴿٨٣﴾ قَالَ هُمْ أُولَاءِ عَلَىٰ أَثَرِي وَعَجِلْتُ إِلَيْكَ رَبِّ لِتَرْضَىٰ ﴿٨٤﴾} صدق الله العظيم [طه].

وقال الله تعالى:
{يَحْلِفُونَ بِاللَّهِ لَكُمْ لِيُرْضُوكُمْ وَاللَّهُ وَرَسُولُهُ أحقّ أَنْ يُرْضُوهُ إِنْ كَانُوا مُؤْمِنِينَ} صدق الله العظيم [التوبة:٦٢].

وذلك لأنّ رضوان محمد رسول الله مُتعلق برضوان ربّه لأنه يدعو إلى رضوان الله ولذلك لم يقل والله ورسوله أحقّ أن يرضوهما بل قال يرضوه. وقال الله تعالى:
{يَحْلِفُونَ بِاللَّهِ لَكُمْ لِيُرْضُوكُمْ وَاللَّهُ وَرَسُولُهُ أحقّ أَنْ يُرْضُوهُ إِنْ كَانُوا مُؤْمِنِينَ} صدق الله العظيم [التوبة:٦٢].

وذلك لأنّ هدف محمد رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم هو رضوان ربّه، فانظر لدعاء رسول الله يوم رجمه بالحجارة الصبيان بالطائف. وقال عليه الصلاة والسلام:
[اللهم إنى أشكو إليك ضعف قوتي وقلة حيلتي وهواني على النّاس أنت ربّ المستضعفين وأنت ربى إلى من تكلني؟ إلى بعيد يتجهمني؟ أم إلى عدو ملكته أمري؟ إن لم يكن بك علي غضب فلا أبالي أعوذ بنور وجهك الذي أضاءت له الظلمات وصلح عليه أمر الدنيا والآخرة من أن تنزل بي غضبك أو يحلّ علي سخطك لك العتبى حتى ترضى ولا حول ولا قوة إلا بك] صدق محمد رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلم.

وناجى ربّه وقال:
[إن لم يكن بك علي غضب فلا أبالي]، وذلك لأنّ هدفه رضوان ربّه عليه ولذلك ناجى ربّه وقال: [أعوذ بنور وجهك الذي أضاءت له الظلمات وصلح عليه أمر الدنيا والآخرة من أن تنزل بي غضبك أو يحل علي سخطك لك العتبى حتى ترضى]، فانظر لهدف محمد رسول الله من عبادته لربّه وقال: [لك العتبى حتى ترضى].

إذاً محمد رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم يدعو النّاس إلى اتّباع رضوان الله. وقال الله تعالى:
{قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ} صدق الله العظيم [آل‌ عمران:٣١].

حتى إذا اتّبعوا محمداً رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم فبايعوه على نصرة الله تحقّق الهدف. وقال الله تعالى:
{لَقَدْ رَضِيَ اللَّهُ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ إِذْ يُبَايِعُونَكَ تَحْتَ الشَّجَرَةِ فَعَلِمَ مَا فِي قُلُوبِهِمْ فَأَنْزَلَ السَّكِينَةَ عَلَيْهِمْ وَأَثَابَهُمْ فَتْحًا قَرِيبًا} صدق الله العظيم [الفتح:١٨]

ولكن محمود المصري يقول إنّه لا يعبد رضوان الله بل يعبد الله، فيا عجبي الشديد من هذا الرجل الذي ينتقد المهديّ المنتظَر لأنه يدعو النّاس إلى رضوان الله ويصفه لهم أنهم سوف يجدون رضوان الله عليهم نعيماً أعظم وأكبر من جنّة النّعيم! تصديقاً لقول الله تعالى:
{وَعَدَ اللَّهُ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا وَمَسَاكِنَ طَيِّبَةً فِي جَنَّاتِ عَدْنٍ وَرِضْوَانٌ مِنَ اللَّهِ أَكْبَرُ ذَٰلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ} صدق الله العظيم [التوبة:٧٢].

ويا محمود المصري، هل تعلم عن سبب دخول أهل النَّارِ النّارَ؟ وذلك لأنهم اتّبعوا ما يسخط الله وكرهوا رضوانه. وقال الله تعالى:
{فَكَيْفَ إِذَا تَوَفَّتْهُمُ الْمَلَائِكَةُ يَضْرِبُونَ وُجُوهَهُمْ وَأَدْبَارَهُمْ ﴿٢٧﴾ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمُ اتَّبَعُوا مَا أَسْخَطَ اللَّهَ وَكَرِهُوا رِضْوَانَهُ فَأَحْبَطَ أَعْمَالَهُمْ ﴿٢٨﴾} صدق الله العظيم [محمد].

ألم أقل لك يا محمود المصري أنّ قلبك يزيغ عن الحقّ يوماً بعد يوم؟ وها أنت تنكر نعيم رضوان الله على عباده الذي لن يتحقّق حتى يجتنبوا ما يسخط الله فيتّبعوا ما يرضي نفس الله عليهم، أفلا تتّقِ الله؟ فكيف تحاجّ المهديّ المنتظَر الذي يدعوك إلى سبيل رضوان الله عليك فتعبده وحده لا شريك له حتى يتحقق هدف رضوان الله عليك؟ فما هو هدفك في ذات الله بقولك إنك لا تعبد رضوان الله بل تعبد الله؟
وما هي عبادة ذات الله إلا في تحقيق الهدف الحقّ في ذاته وهو رضوان نفسه عليك، فهل بعد الحقّ إلا الضلال؟ فهل سبب دخول أهل الجنّةِ الجنّةَ إلا أنهم رضوا ربّهم؟ وهل سبب دخول أهل النَّارِ النّارَ إلا لأنّهم أسخطوا ربّهم؟ فتذكر قول الله تعالى: {أَفَمَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَ اللَّهِ كَمَنْ بَاءَ بِسَخَطٍ مِنَ اللَّهِ وَمَأْوَاهُ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ} صدق الله العظيم [آل‌ عمران:١٦٢].

ألا والله يا محمود المصري إنّك لم تعرف قط رضوان الله عليك طيلة حياتك، وما قط خشع قلبك لذكر ربك، وما قط دمعت عينك مما عرفت من الحقّ، ولذلك تحاجّني بنعيم رضوان الله الذي أدعوك إليه، وإنّما اسم الله الأعظم جعله الله صفةً لرضوان نفسه على عباده ويُسمى بالأعظم ليس لأنه أعظم من أسمائه الأخرى سبحانه! بل يوصف بالأعظم لأنه نعيمٌ أعظمَ من نعيم الجنّة كما أفتاكم الله في محكم كتابه:
{وَعَدَ اللَّهُ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا وَمَسَاكِنَ طَيِّبَةً فِي جَنَّاتِ عَدْنٍ وَرِضْوَانٌ مِنَ اللَّهِ أَكْبَرُ ذَٰلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ} صدق الله العظيم [التوبة:٧٢].

فقد كفرتَ بنعيم رضوان الله وحتماً ستبوء بسخطه فيجعل الله قلبك أشدّ قسوة من الحجارة حتى تتوب وتُنيب إلى الله ليرضى عنك يا من أنكرت دعوة المهديّ المنتظَر الذي يدعو البشر إلى عبادة الله وحده لا شريك له حتى يتحقّق رضوان الله عليهم فلا بدّ أن يتّبعوا سبل رضوانه ويجتنبوا ما يسخط الله فيتحقق رضوان الله، ولربّما تطوّر كفرك حتى تكفر بالله؛ بل ربّما تصل درجة الإلحاد، فهل بعد الحقّ إلا الضلال؟

وأما قولك إن الإمام المهديّ يقول:
(حدثني قلبي فصدقوني). فإنّك لمن الكاذبين؛ بل آتيك بالبرهان لوحي التّفهيم من ربي إلى قلبي بسلطان العلم من مُحكم القرآن العظيم، وإذا لم أخرس لسانك بسلطان العلم من محكم القرآن؛ كلام الله، فلا حُجّة لي عليك، فما خطبك يا رجل! فهل أنت من الذين يؤمنون بما أُنزل وجه النّهار ويكفرون آخره فتنة للأنصار؟ قال الله عنهم: {يَا أَهْلَ الْكِتَابِ لِمَ تَكْفُرُونَ بِآَيَاتِ اللَّهِ وَأَنْتُمْ تَشْهَدُونَ (70) يَا أَهْلَ الْكِتَابِ لِمَ تَلْبِسُونَ الحقّ بِالْبَاطِلِ وَتَكْتُمُونَ الحَقَّ وَأَنْتُمْ تَعْلَمُونَ (71) وَقَالَتْ طَائِفَةٌ مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ آَمِنُوا بِالَّذِي أُنْزِلَ عَلَى الَّذِينَ آَمَنُوا وَجْهَ النّهار وَاكْفُرُوا آَخِرَهُ لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ (72) وَلَا تُؤْمِنُوا إِلَّا لِمَنْ تَبِعَ دِينَكُمْ قُلْ إِنَّ الْهُدَى هُدَى اللَّهِ أَنْ يُؤْتَى أَحَدٌ مِثْلَ مَا أُوتِيتُمْ أَوْ يُحَاجُّوكُمْ عِنْدَ رَبِّكُمْ قُلْ إِنَّ الْفَضْلَ بِيَدِ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ (73) يَخْتَصُّ بِرَحْمَتِهِ مَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ (74)} صدق الله العظيم [آل‌ عمران].

فقد توليت يا محمود المصري وانقلبت على عقبيك. وقال الله تعالى:
{وَمَا محمد إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَفَإِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلَىٰ أَعْقَابِكُمْ وَمَنْ يَنْقَلِبْ عَلَىٰ عَقِبَيْهِ فَلَنْ يَضُرَّ اللَّهَ شَيْئًا وَسَيَجْزِي اللَّهُ الشَّاكِرِينَ} صدق الله العظيم [آل‌ عمران:١٤٤].

فهل تعبد الله أم تعبد محمداً رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلم؟ وإنّما بعث الله أنبياءه ليدعوا النّاس إلى سبيل رضوان ربّهم وإلى عبادة ما يعبد الأنبياء. وقال الله تعالى:
{قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ ﴿١﴾ لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ ﴿٢﴾ وَلَا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ ﴿٣﴾ وَلَا أَنَا عَابِدٌ مَا عَبَدْتُمْ ﴿٤﴾ وَلَا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ ﴿٥﴾ لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِينِ ﴿٦﴾} صدق الله العظيم [الكافرون].

فهل رأيت المهديّ المنتظَر يدعوك إلى عبادة غير الله حتى تنقلب على عقبيك، فما هي حجّتك على المهديّ المنتظَر؟
{قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ} صدق الله العظيم [البقرة:111].

وأما التفضيل فقد قبلنا بيعتك محاولةً لتثبيتك على أن يكون المهديّ المنتظَر في عقيدتك أدنى درجة من نبيّ الله يونس وذلك لأنّ أرفع درجة في الأنبياء هو محمد رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم وأدنى درجة في الأنبياء هو الذي نهى الله محمد عبده ورسوله أن يكون مثله. وقال الله تعالى:
{فَاصْبِرْ لِحُكْمِ ربّك وَلَا تَكُنْ كَصَاحِبِ الْحُوتِ إِذْ نَادَىٰ وَهُوَ مَكْظُومٌ} صدق الله العظيم [القلم:٤٨].

ومن ثم قبلنا بيعتك حتى لو تكون عقيدتك في المهديّ المنتظَر الذي جعله الله الإمام لرسول الله المسيح عيسى ابن مريم وقلنا لك فلتجعلني أقل درجة من صاحب الحوت (أسفل درجة في الأنبياء) يونس عليه الصلاة والسلام؛ فقلنا لك فاجعل درجة المهديّ المنتظَر أدنى من نبيّ الله يونس فلن أحاجُّك في ذلك أو أرفض بيعتك؛ بل قبلتُها حتى ولو جعلت درجة المهديّ المنتظَر أسفل درجات الصالحين لما رفضنا بيعتك أبداً ولقبلنا بيعتك لأني لا أدعوك إلى عبادة المهديّ المنتظَر بل إلى عبادة الله الواحد القهار، ولكنّك استكبرت يا محمود وازدَدْتَ جحوداً بدعوة المهديّ المنتظَر إلى نعيم رضوان الرحمن، وتريد أن تفرِّق بين الله ورضوانه لأنّك زِغت عن الحقّ بادئ الأمر وتريد أن ترى الأمور بمنظارك أنت لا ببصيرة علم المهديّ المنتظَر الحقّ من ربّك ولذلك أزاغ الله قلبك حتى عن نعيم رضوان الله سُبحانه. وقال الله تعالى:
{فَلَمَّا زاغوا أَزَاغَ اللَّهُ قُلُوبَهُمْ} صدق الله العظيم [الصف:٥].

لا قوة إلا بالله العلي العظيم، إنّا لله وإنا إليه لراجعون، فاتّق الله ولا تزال لديك فرصة للتوبة والإنابة يا أخي الكريم فإني أريد لك الهدى وأدعوك إلى سبيل رضوان الله وإن أبيتَ فحتماً سوف يزيغ الله قلبك فتتّبع ما يسخط الله وأذكرك للمرة الثالثة بقول الله تعالى:
{أَفَمَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَ اللَّهِ كَمَنْ بَاءَ بِسَخَطٍ مِنَ اللَّهِ وَمَأْوَاهُ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ} صدق الله العظيم [آل‌ عمران:١٦٢].

أخو المسلمين الذليل على المؤمنين الدَّاعي إلى رضوان الله عبده وخليفته؛ الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني.
_______________