- 8 -
الإمام ناصر محمد اليماني
21 - 04 - 1434 هـ
03 - 03 - 2013 مـ
03:37 صـبح
[ لمتابعة رابط المشاركـــــــــة الأصلية للبيـــــــــــان ]
https://mahdialumma.org/showthread.php?p=88443

ـــــــــــــــــــــ

دکتر، قبل از اینکه به اذن خداوند جواب سؤالات شما را بدهیم؛ این بیان مختصر را برای تو می‌نویسیم که خردمندان آن را درمی‌یابند....
بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على أنبياء الله من أولهم إلى خاتمهم محمد رسول الله، يا أيها الذين آمنوا صلّوا عليه وعليهم جميعاً وسلّموا تسليماً لا نفرّق بين أحدٍ منهم ونحن له مسلمون، أمّا بعد..
دکتر احمد عمرو، مهدی منتظر و انصارش همچنان به وجود گرامی شما بر سر میز گفت‌وگوی مهدی منتظر در دروان گفت‌وگو قبل از ظهور خیرمقدم می‌گویند و مهدی منتظر ناصر محمد همچنان بر روی این شهادت حق اصرار شدید دارد که غضب و رضایت خداوند صفات نفس «الرحمن» هستند؛ فقط اینکه من محقق شدن غضب در نفس «الرحمن» را پیش ازآفریدن خلق نمی‌دانم، چون تحقق غضب و رضوان در نفس خداوند متعلق به اعمال خیر و شر بندگانش است. خداوند بر خود مقرر داشته از کسانی که از او اطاعت کرده و راه پیروی از رضایت او را در پی گیرند راضی شود و بر خود مقرر داشته نسبت به کسی که عصیان کرده و راهی را در پیش گیرد که موجب خشم اوست و از رضوان خداوند اکراه داشته باشد؛ غضب نماید. اما خداوند سبحان قبل از آفریدن بندگانش بر آنان غضب نمی‌کند، بلکه این امر بعد از برانگیختن رسولان و اقامه حجت بر آنان خواهد بود. و اما کسانی که از پیروی از رسولان سرباز زنند و به دنبال راهی روند که خشم خدا را در پی دارد و از رضوان خداوند اکراه داشته باشند، پروردگار نیز اعمالشان را هدر می‌دهد و این هدر رفتن اعمال روی نمی‌دهد مگر بعد از اکراه آنان از رضوان خداوند. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{
ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمُ اتَّبَعُوا مَا أَسْخَطَ اللَّهَ وَكَرِهُوا رِضْوَانَهُ فَأَحْبَطَ أَعْمَالَهُمْ ‎﴿٢٨﴾}صدق الله العظيم [محمد:]
و به همین ترتیب، رضوان در نفس خداوند نسبت به بندگانش پیش از آفرینش آنها و سخن گفتن از حق آمده از نزد پروردگارشان نخواهد بود. با اینکه غضب و رضوان از صفات نفساني خداوند قبل از آفرینش خلق هستند؛ اما غضب در نفس پروردگار خاموش است چون میزان غضب و رضوان صفر است؛ گرچه این دو صفت غضب و رضوان در نفس خداوند وجود دارند. ولی احمد عمرو می‌خواهد غضب و رضوان خداوند قبل از روی دادن اعمال باشد یعنی فتوا می‌دهد که خداوند قبل از آفریدن بندگانی که از پیروی از رسولان سرباز می‌زنند، نسبت به آنان غضبناک است یعنی پیش از آنکه آفریده شده و رسولان خداوند به سوی ایشان فرستاده شوند و قبل از اینکه از دعوت رسولان سرباز زنند و قبل از اینکه حجت بر آنان اقامه گردد! با این اعتقاد، خداوند موصوف به ظلم بر بندگان می‌گردد. چگونه ممکن است خداوند نسبت به گروهی از بندگان غضب نماید در حالی‌که هنوز ایشان را نیافریده و آنها با معصیت کردن در پیشگاه پروردگار هنوز به خود ظلم نکرده‌اند؟ لذا عقیده احمد عمرو مخالف کلام خداوند تعالی است که می‌فرماید:
{ وَلا يَظْلِمُ رَبُّكَ أَحَدًا }صدق الله العظيم [الكهف:۴۹]

و این نقطه اختلاف بین امام مهدی ناصر محمد یمانی و شیخ فاضل دکتر احمد عمرو است. چون او به ناحق فتوا می‌دهد که خداوند قبل از آفریدن بندگانی که از او روگردان هستند و قبل اقامه حجت بر آنها به واسطه برانگیختن رسولان؛ نسبت به ایشان خشمگین و غضبناک است و ما می‌دانیم که احمد عمرو برای چه تلاش می‌کند تا ثابت کند که غضب در نفس خداوند ثابت است و می‌دانیم برای چه فتوا می‌دهد خداوند قبل از آفریدن روگردانان و معرضان در نفس خود غضبناک است؛ تا ثابت کند بر حسب فتوای او غضب صفتی ثابت و نامتغیر در نفس خداوند است.
پس امام مهدی ناصر محمد به حق در برابر شیخ فاضل احمد عمرو حجت آورده و می‌گوید:
جناب دکتر عمرو، فرض کنیم که خداوند در همین ساعت که در باره این بیان تدبر می‌کنی از تو راضی باشد چرا که تو از متقیان بوده و از کسانی هستی که از حدود دین دفاع کرده و تلاش می‌کنند تا مسلمانان را هدایت نمایند؛ اما ناگهان احمد عمر نسبت
به ایمان به «الرحمن» و رسولان او و قرآن كافر گردد و وارد گروهی از جن و انس گردد که نسبت به «الرحمن» ملحد هستند؛ حال جناب دکتر با اینکه خداوند ابتدا از تو راضی بوده، آیا تصور می‌کنی بعد از کفر آوردن به خداوند و پیوستن به گروه ملحدان به پروردگار، باز هم رضوان خداوند نسبت به تو ادامه خواهد یافت؟ خداوند تو را از چنین اتفاقی حفظ کند وما فقط مثال زدیم و امیدواریم از شیخ فاضل و عزیز دکتر عمرو جوابی بشنویم. بار دیگر سؤال را تکرار می‌کنیم:
«احمد عمرو خداوند از تو راضی بود تا اینکه زمانی رسید که تو مردم را از پیروی از مهدی منتظر ناصر محمد یمانی بازداشتی؛ پس خداوند به خاطر اینکه اگر ناصر محمد یمانی به حق مهدی منتظر است نسبت به تو غضبناک شد؛ آیا تصور می‌کنی رضوان خداوند نسبت به تو بدل به غضب و خشم شدید نخواهد شد؟»
بعد از اینکه دکتر عزیز احمد عمرو به این سؤال جواب داد، به او و تمام انصار پیشگام برگزیده و حق‌جویان وعده می‌دهيم كه به بقیه سؤالات او جواب دهیم و به اذن خداوند پاسخ هر سؤال را به صورت مفصل از آیات محکم تنزیل بیاوریم که خداوند مولای ماست؛ نعم المولى ونعم الوكيل، وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين.
أخوكم الإمام المهدي ناصر محمد اليماني

اقتباس المشاركة 88450 من موضوع ردّ المهدي المنتظر إلى الدكتور أحمد عمرو الذي ينكر أن رضوان الله النّعيم الأكبر..


- 8 -

[ لمتابعة رابط المشاركـــــــــة الأصلية للبيـــــــــــان ]

https://nasser-alyamani.org/showthread.php?p=88443

الإمام ناصر محمد اليماني
21 - 04 - 1434 هـ
03 - 03 - 2013 مـ
03:37 صـــباحاً
ـــــــــــــــــــــ



قبل استكمال جواب الأسئلة - بإذن الله - يا دكتور كتبنا لك هذا البيان المختصر يدركه أولو الأبصار
..


بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على أنبياء الله من أوّلهم إلى خاتمهم محمد رسول الله، يا أيها الذين آمنوا صلّوا عليه وعليهم جميعاً وسلّموا تسليماً لا نفرّق بين أحدٍ منهم ونحن له مسلمون، أمّا بعد..

يا دكتور أحمد عمرو، لا يزال المهديّ المنتظَر وكافة الأنصار نُكرِّر التّرحيب بشخصكم الكريم ضيف طاولة الحوار للمهديّ المنتظَر في عصر الحوار من قبل الظهور، ولا يزال المهديّ المنتظَر ناصر محمد شديد الإصرار على الاستمرار في الشهادة بالحقّ أنّ من صفات الرحمن الأزليّة في نفسه أن يغضب ويرضى غير أنّي لا أصف تحقيق الغضب في نفس الرحمن من قبل أن يخلق عباده كون تحقيق الغضب والرضوان في نفس الرحمن متعلقٌ بما سوف يفعله عباده من الخير والشر، فكتب الله على نفسه أن يرضى على من أطاعه واتّبع رضوانه وكتب أن يغضب على من عصاه فاتّبع ما يسخطه وكره رضوانه، غير أنّه سبحانه لم يغضب على عباده من قبل أن يخلقهم؛ بل بعد أن يقيم عليهم الحجّة ببعث رسله، فأمّا الذين أعرضوا على أن يتّبعوا رسله بل اتّبعوا ما يسخط الله وكرهوا رضوانه ومن ثم أحبط الله أعمالهم ولم يُحبِط الله أعمالهم إلا من بعد أن كرِهوا رضوانه. تصديقاً لقول الله تعالى:
{ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمُ اتَّبَعُوا مَا أَسْخَطَ اللَّهَ وَكَرِهُوا رِضْوَانَهُ فَأَحْبَطَ أَعْمَالَهُمْ} صدق الله العظيم [محمد:28].

وكذلك لم يتحقّق الرضوان في نفس الله على عباده من قبل أن يخلقهم فينطقون بالحقّ من ربّهم برغم أنّ من صفات الله النفسيّة الغضب والرضوان من قبل أن يخلق الله الخلق ولكنّ الغضبَ ساكتٌ في نفس الربّ كون معيار الغضب صفرٌ ومعيار الرضوان صفرٌ برغم وجود صفة الغضب والرضوان في نفسه، ولكن أحمد عمرو يريد أن يسبقَ غضبُ الله ورضوانه الأحداث بمعنى أنّه يفتي أنّ الله غاضبٌ على عباده المُعرضين عن اتّباع رسله من قبل أن يخلقهم ومن قبل أن يبعث إليهم رسله ومن قبل أن يُعرِضوا ومن قبل أن يُقيم عليهم الحجّة! وهذه العقيدة تصف الله بالظّلم لعباده. فكيف يغضب على طائفةٍ منهم من قبل أن يخلقهم ومن قبل أن يظلموا أنفسهم بمعصية الربّ؟ إذاً عقيدة أحمد عمرو مخالفةٌ لقول الله تعالى:
{وَلا يَظْلِمُ رَبُّكَ أَحَدًا} صدق الله العظيم [الكهف:49].

وهنا نقطة الخلاف بين الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني وفضيلة الدكتور أحمد عمرو كونه يُفتي بغير الحقّ أنّ الله غاضبٌ على المعرضين من قبل أن يخلقهم ومن قبل أن يُقيم عليهم الحجّة ببعث رسله، ونعلم ماذا يريد أن يصل إليه أحمد عمرو من السعي وراء الإثبات أنّ غضب الله ثابتٌ في نفسه ويفتي أنّه تحقق على المعرضين في نفس الله من قبل أن يخلقهم كون الغضب في نفس الله لا بدّ أن يكون صفةً ثابتةً في نفس الله لا تتغيّر حسب فتوى الدكتور أحمد عمرو، ومن ثم يُقيم الإمام المهديّ ناصر محمد الحجّة بالحقّ على فضيلة الشيخ أحمد عمرو ونقول: يا دكتور أحمد عمرو، فلنفرض أنّ الله راضٍ عليك الآن في هذه الساعة التي تتدبّر فيها البيان كونك من المُتّقين ومن الذين يذودون عن حياض الدين ويسعون إلى هدى المسلمين وفجأة كفر الدكتور أحمد عمرو بالإيمان بالرحمن وبرسله وبالقرآن ودخلت في حزب المُلحدين بالربّ في عالم الإنس والجانّ بعد أن كان الله راضيّاً عليك، فهل يا ترى سوف يستمر رضوان الرحمن عليك يا دكتور من بعد الكفر بالله والانضمام إلى طائفة الملحدين بالربّ؟ وحفظك الله من ذلك؛ وإنّما أضرب مثلاً ونرجو الجواب من حبيبي في الله فضيلة الدكتور أحمد عمرو. ونكرر السؤال مرة أخرى بالحقّ ونقول:

( كان الله راضيّاً عليك يا أحمد عمرو حتى إذا صدَدْت عن اتّباع المهديّ المنتظَر ناصر محمد اليماني فغضِب الله عليك لو كان ناصر محمد اليماني هو حقّاً المهديّ المنتظَر، فهل يا ترى لن يتبدّل رضوان الله عليك إلى غضب ومقتٍ كبير؟ )

ومن بعد الجواب من حبيبي في الله فضيلة الدكتور أحمد عمرو نعده وكافة الأنصار السابقين الأخيار والباحثين عن الحقّ في طاولة الحوار أن نستكمل الجواب للأسئلة المتبقّية لأحمد عمرو جميعاً ونُفصِّل الإجابة لكل سؤال تفصيلاً من مُحكم التنزيل بإذن الله المولى نِعم المولى ونِعم الوكيل.

وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين..

أخوكم الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.
___________