- 4 -
الإمام ناصر محمد اليماني
24 - صفر - 1436 هـ
16 - 12 - 2014 مـ

۲۵-آذر- ۱۳۹۳ ه.ش.
07:07 صبح
[ لمتابعة رابط المشاركــــة الأصليّة للبيــان ]
https://mahdialumma.org/showthread.php?p=169759

ــــــــــــــــــ


آموزش به انصار درباره چگونگی حجت آوردن در برابر کسانی که درباره نبی الله ذوالقرنین ابراهیم بن اسماعیل بن ابراهیم با آنها مجادله می‌کنند....

بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على محمدٍ رسول الله من آل إبراهيم وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين، أمّا بعد..
سلام خدا و رحمت و برکات او بر انصار پیشگام برگزیده عزیزم که بهترین مردمان و نیکوترین مخلوقات خداوند در این امت هستند.
عزیز من در راه خدا انصار «ولید بن احمد» هم‌نشین انصارم «محمد الصحبی» و چه هم‌نشین نیکویی از میان مردم عالم داری، ای نور چشم امامت، آیاتی در محکمات کتاب است که نیاز به تفصیل دارند. تصدیق، فرموده‌ی خداوند تعالی:

{
الر ۚ كِتَابٌ أُحْكِمَتْ آيَاتُهُ ثُمَّ فُصِّلَتْ مِن لَّدُنْ حَكِيمٍ خَبِيرٍ ‎﴿١﴾‏} صدق الله العظيم [هود].
برخی از آیات کتاب نیاز به تأویل دارند و این آیات متشابه هستند وآیاتی هم در کتاب هستند که محکم و روشن هستند [آیات الکتاب محکمات بیّنات] و نه نیاز به تأویل دارند و نه نیاز به تفصیل.
درهر حال، گاهی در زمان مجادله با علمای امت و محققان اسلامی از آیات محکمی حجت می‌آورید که نیاز به تفصیل دارند چون آنها از دسته آیاتی هستند كه استوار شده و سپس در آیات دیگر تفصیل آنها آمده‌است [أحكمت ثم فصّلت] و نمی‌توانی تنها با خود آن آیه، ثابت کنی چون از«آیات محکم بینه» نیست بلکه از آیات محکم است که نیاز به تفصیل با آیات دیگر محکم کتاب دارد.
درهر حال، ای انصار پیشگام برگزیده عزیزم، به شما یاد خواهم داد چگونه برای کسانی که در مورد نبی ابراهیم بن اسماعیل بن ابراهیم بن آزر با شما مجادله می‌کنند؛ حجت بیاورید. اول از این فرموده خداوند تعالی شروع کنید که:
{وَمِن ذُرِّيَّةِ إِبْرَاهِيمَ وَإِسْرَائِيلَ} صدق الله العظيم [مريم:۵۸] این از آیات محکمی است که نیاز دارد از کتاب تفصیل شود، چون خداوند از جَدِّ سوم اعراب و جَدِّ سوم بنی‌اسرائیل یاد می کند و
جَدِّ سوم اعراب، ابراهیم بن اسماعیل بن ابراهیم عليهم الصلاة والسلام و جَدِّ سوم بنی‌اسرائیل، إسرائيل بن إسحاق بن إبراهيم عليهم الصلاة والسلام، است. ولی اگر تفصیل این آیه در فرموده‌ی خداوند تعالی: {وَمِن ذُرِّيَّةِ إِبْرَاهِيمَ وَإِسْرَائِيلَ} آورده نشود، می‌توانند با شما مجادله کرده و بگویند: «منظور ابراهیم بن آزر است». اما شما در پاسخ خواهید گفت: «خیر مقصود ابراهیم بن اسماعیل، سومین جَدِّ اعراب است». سپس آنان خواهند گفت: «اگر راست می‌گویید برهانتان چیست؟» . آن‌گاه شما در برابرشان به حق حجت آورده و بگویید: «بدانید که کافران بنی‌اسراییل به آل ابراهیمَ عرب حسادت می‌کردند چون خداوند محمد رسول الله خاتم الأنبياء والمرسلين را که برای هدایت همگی مردم آمده‌است و حامل رسالت قرآن عظیم برای هر دو گروه بزرگ جن و انس [ثقلین] بود، از میان اعراب آل ابراهیم برگزید. این حسودان، از شیاطین یهود و نصاری [مسیحیان] مشرک بودند که به‌خاطر این بزرگداشت و تکریم عظیم، نسبت به آل ابراهیم عرب حسادت می‌ورزیدند. خداوند تعالی می‌فرماید:
{وَدَّ كَثِيرٌ مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ لَوْ يَرُدُّونَكُمْ مِنْ بَعْدِ إِيمَانِكُمْ كُفَّاراً حَسَداً مِنْ عِنْدِ أَنفُسِهِمْ} صدق الله العظيم [البقرة:۱۰۹].
و خداوند تعالی می‌فرماید:
{
مَّا يَوَدُّ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ وَلَا الْمُشْرِكِينَ أَن يُنَزَّلَ عَلَيْكُم مِّنْ خَيْرٍ مِّن رَّبِّكُمْ ۗ‏} صدق الله العظيم [البقرة:۱۰۵].
و این یعنی بنی‌اسرائیل به‌خاطر آنچه که خداوند به اعراب آل ابراهیم عطا نمود، به انان حسادت می‌کردند و خداوند تعالی می‌فرماید:
{أَمْ يَحْسُدُونَ النَّاسَ عَلَىٰ مَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ ۖ فَقَدْ آتَيْنَا آلَ إِبْرَاهِيمَ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَآتَيْنَاهُم مُّلْكًا عَظِيمًا ‎﴿٥٤﴾‏ فَمِنْهُم مَّنْ آمَنَ بِهِ وَمِنْهُم مَّن صَدَّ عَنْهُ ۚ وَكَفَىٰ بِجَهَنَّمَ سَعِيرًا ‎﴿٥٥﴾‏} صدق الله العظيم،[النساء]
در اينجا دهان كسی كه در باره پيامبر خدا ابراهيم بن اسماعيل با شما مجادله‌می‌کند، بسته می‌شود و درمی‌یابند كه به حق، ابراهيم ديگری وجود دارد و او باید از نسل پيامبر خداوند اسماعيل باشد زيرا برای پرسشگران روشن شد كه بعد از اسماعیل، بی‌شک‌وترديد او پدر اعراب است. تصدیقِ فرموده‌ی خداوند تعالي:
{أَمْ يَحْسُدُونَ النَّاسَ عَلَىٰ مَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ ۖ فَقَدْ آتَيْنَا آلَ إِبْرَاهِيمَ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَآتَيْنَاهُم مُّلْكًا عَظِيمًا ‎﴿٥٤﴾‏ فَمِنْهُم مَّنْ آمَنَ بِهِ وَمِنْهُم مَّن صَدَّ عَنْهُ ۚ وَكَفَىٰ بِجَهَنَّمَ سَعِيرًا ‎﴿٥٥﴾‏} صدق الله العظيم،[النساء]
سپس پرسشگران از شما سؤال می‌کنند: «ای انصار ناصر محمد یمانی! پس حال که چنین است اگر راست می‌گویید برای ما فتوا دهید خداوند نبیِّ خود
ابراهيم بن اسماعیل را به سوی چه کسانی فرستاد؟ چون در این آیه، می‌بینیم که خداوند او را وارث ملکی عظیم قرارداده است پس باید به سوی یکی از پادشاهان جبار زمین فرستاده شده‌باشد و مورد تکذیب واقع شده و لذا خداوند پادشاه کافر را هلاک نموده و ملک او را به نبی الله ابراهیم بن اسماعیل داده باشد». آن‌گاه برایشان برای ملک نبی الله ابراهیم، برهان روشن بیاورید و برهانتان این فرموده خداوند تعالی است:
{أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِي حَاجَّ إِبْرَاهِيمَ فِي رَبِّهِ أَنْ آتَاهُ اللَّهُ الْمُلْكَ إِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ رَبِّيَ الَّذِي يُحْيِي وَيُمِيتُ قَالَ أَنَا أُحْيِي وَأُمِيتُ ۖ قَالَ إِبْرَاهِيمُ فَإِنَّ اللَّهَ يَأْتِي بِالشَّمْسِ مِنَ الْمَشْرِقِ فَأْتِ بِهَا مِنَ الْمَغْرِبِ فَبُهِتَ الَّذِي كَفَرَ ۗ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ ‎﴿٢٥٨﴾‏} صدق الله العظيم [البقرة]
ما پیش از این از کتاب ثابت کردیم که خداوند ملک پادشاه تبّع الیمانی را که در نظر بشر؛ ملک عظیمی بود به ابراهیم بن اسماعیل عليهما الصلاة والسلام عطا نمود و ملک بزرگتری نیز به آنان عنایت کرد که همانا نصفی از «جنت بابل» بود؛ زمینی که در جنوب سد ذی القرنین در زمین دارای دو مشرق قرار داشت و قبل از آن، پای آنها [اعراب] به آنجا نرسیده بود. خداوند همه‌ی آن را به امام مهدی عربی ناصر محمد یمانی خواهد داد، زمینی که پای شما به آنجا نرسیده‌است؛ زمینی که در باطن زمین دارای دو مشرق قرار دارد و نیمی از آن را قبلاً به ذوالقرنین ابراهیم بن اسماعیل بن ابرهیم و کسانی از آل ابراهیم علیهم الصلاة و والسلام که با وی بودند؛ عطا نمود؛ زمینی که پای شما به آن نرسیده‌است. تأکید می‌کنیم خداوند آن را به امام مهدی عربی ناصر محمد یمانی خواهد داد. این وعده الهی است و خداوند خلف میعاد نمی‌کند. تصدیق وعده حقی که به کسانی داده شده‌است که هیچ‌چیزی را با خداوند شریک نمی‌گیرند. تصدیقِ فرموده‌ی خداوند تعالی:
{وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَىٰ لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُم مِّن بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا ۚ يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا ۚ وَمَن كَفَرَ بَعْدَ ذَٰلِكَ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ ‎﴿٥٥﴾‏ وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ ‎﴿٥٦﴾‏ لَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا مُعْجِزِينَ فِي الْأَرْضِ ۚ وَمَأْوَاهُمُ النَّارُ ۖ وَلَبِئْسَ الْمَصِيرُ ‎﴿٥٧﴾} صدق الله العظيم [النور].
ای «اباهبة» آیا بازهم می‌خواهی با هر حیله و وسیله‌ای که شده، شب و روز تلاش کنی تا راه پیروی از حق را منحرف سازی؟ پای خود را از گلیمت درازتر نکن و وادارم نکن با دعایی که کمرت را شکسته و عمرت را کوتاه می‌کند، تو را در هم شکنم، چون تو را از شیاطین سرکش می‌بینم. پس برحذر باش و مجبورم نکن که این برایت بهتر است. دست از دور کردن مردم ازحق با استفاده از باطل بردار.
و اما در مورد برانگیخته شدن قوم تبَّع، گفتیم که خداوند «تبَّع یمانی»
جبار و متکبر را بر نیانگیخت و همچنین همدستان او در حکم جابرانه‌‌اش که با تصمیم او برای به آتش انداختن مؤمنان به خداوند عزیز و حمید مخالفت نکردند نیز برانگیخته نشدند. ما تنها گفتیم: خداوند سپاه تبع را بعد از آنکه جزای کار خود را دیدند برانگیخت. ما صحبتی از برانگیخته شدن پادشاه تبع و همدستان بدکارش که در این حکم با او همراهی کردند، نکردیم. بلکه خداوند همه آنها را هلاک کرد و وارد آتش شدند و جز خداوند یاوری نیافتند، مانند تمام ظالمانی که همچون ایشان هستند. به این ترتیب پادشاه تبع و همدستان بدکارش که در دولت بزرگ او در حکمش با وی همراه بودند تا الآن، در آتش هستند و جزای اعمال خود را می‌چشند و سپس خداوند
آنها را درجریان بعث اول، در زمان مهدی منتظر بر می‌انگیزد و امیدواریم خداوند این برانگیخته شدن را مایه رحمت برای آنان قرار دهد؛ همچنین برای افراد مانند آنان که قبل از آنها بودند . به‌راستی که فضل خداوند بر بندگانش بسیار است اما اکثر مردم شکرگزار نیستند.
اباهبة ، پیش از این به تو گفتیم شایسته تکریم نیستی، پس برو به جهنم. ما بعد از بستن باب گفت‌وگو بین من و تو درباره نبی الله ذوالقرنین، دیگر در انتظار گفت‌وگو با تو نیستیم، بلکه منتظر علمایی از امت هستیم که غرور آنها را به گناه نکشاند. اما تو «اباهبة»، می‌بینم مانند شیطان رجیم، دچار کبر و غرور و خبث و حسد و لئامتی و بیان حق قرآن تنها باعث بیشتر شدن پلیدی تو می‌گردد، می‌دانی چرا؟ چون به دنبال حق و پیروی کردن از آن نیستی، بلکه دنبال منفذی ولو به اندازه سر سوزن می‌گردی تا بتوانی در برابر ناصر محمد یمانی حجت بیاوری. گوش کن چه می‌گویم: تا زمانی که چنین نیت خبیثانه‌ای داشته باشی، والله، والله، والله؛ اگر امام مهدی تمام آنچه را که خداوند در لوح محفوظ خود کتابت فرموده، برایت روشن نماید، باز هم تنها حاصل آن برای تو اضافه شدن پليدی است و خداوند تو را نسبت به تمام آن حقایق کور نگاه می‌دارد تا چیزی از حق را نتوانی ببینی و حتی اگر خداوند به تو بصیرت دیدن آنها را بدهد، قلبت را منحرف می‌کند تا از هیچ یک از آنها پیروی نکنی. این ظلم از طرف خداوند نیست، این ظلمی است که تو در حق خود می‌کنی. چون به دنبال یافتن و پیروی از حق نیستی؛ بلکه تنها به دنبال آوردن حجت در برابر امام ناصر محمد یمانی هستی که خداوند او را چون سرنیزه‌ای قرار داده که در قلب اباهبة فرو می‌رود. پس از خشمت خواهی مُرد چون خداوند خلیفه خود را علی‌رغم میل تو [بر جهان] چیره خواهد کرد. پس برو به جهنم که گفت‌وگویی بین من و تونیست چون هدر دادن وقت است. می‌دانیم تلاش می کنی پنهانی و از پشت پرده، انصار را به فتنه بیندازی. بدان که گناه فتنه در نزد خداوند بیش از گناه قتل عمد است و اگر احدی از آنان را گمراه کنی، مانند این است که همه مردم را به گمراهی کشانده باشی. اگر کسی از علمای امت برای گفت‌وگو، میهمان ما شد پیگیر گفتگوی بین امام ناصر محمد یمانی و میهمانان گرامی او از علمای امت باش. با اینکه بیانات امام ناصر محمد یمانی توسط هزاران نفر از علمای مسلمین پیگیری می‌شود و اکثرشان نیز او را تکذیب نکرده‌اند اما هنوز برایشان یقین کامل حاصل نشده‌ آیا ناصر محمد یمانی بی تردید همان مهدی منتظراست؟ راز تردیدشان بین انکار یا اعتراف این است، با اینکه امام ناصر محمد یمانی در بعضی از بیانات نسبت به علمای امت سخت‌گیری می‌کند؛ اما خداوند هیبت امام ناصر محمد یمانی را به قلب کسانی که از امر او آگاه شده و دربیانات حق قرآن تدبر می‌کنند، می‌اندازد.
اما کسانی که قبل از شنیدن بیانات درباره آن قضاوت می‌کنند از خردمندان نبوده و نه برای خود و نه برای امتشان فایده‌ای ندارند.

به پروردگار واحد قهار قسم اگر ببینیم سعی می‌کنی باز از پشت پرده و به صورت خصوصی انصار را به فتنه بیندازی، شب و روز با اصرار از درگاه پروردگارم درخواست میکنم و با دعایی که نه نابودت کند و نه رهایت سازد تو را درهم می‌شکنم، یعنی نه مرگ برایت بماند و نه زندگی!تا به عذاب دردناکی گرفتار شوی و نه مرده باشی و نه زنده! مرا مجبور نکن که کمرت را درهم شکنم. به خداوند قسم که دوست ندارم برعلیه احدی دعا کنم، مگر اینکه خداوند مرا آگاه نماید که آن فرد بعد از آنکه حق برایش روشن شد، شب و روز در تلاش است تا مردم را از پیروی از ذکر و دعوت مهدی منتظر دور نماید. تو باعث شدی که ما حقیقت نبی خداوند ذوالقرنین را برای انصار بازگو نماییم؛ این برای آن بود که از خشمت بمیری. می‌دانم که قلب تواز غیض و حقد نامحدود نسبت به امام مهدی ناصر محمد یمانی آکنده‌است و درصورتی که بازنگردی [و توبه نكنی] خداوند تو را عبرت اطرافیانت خواهد کرد. امور به خداوند باز می‌گردد که از چشم‌های خیانت‌کار و رازهای پنهان در سینه‌ها آگاه است.
وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين..
خليفة الله وعبده الإمام المهدي ناصر محمد اليماني

اقتباس المشاركة 169762 من موضوع معجزة الإمام المهدي لبيان خفايا أسرار القرآن وتفاصيل بيان ذي القرنين إبراهيم بن إسماعيل بن إبراهيم بن آزر..

- 4 -
[ لمتابعة رابط المشاركــــة الأصليّة للبيــان ]
https://nasser-alyamani.org/showthread.php?p=169759

الإمام ناصر محمد اليماني
24 - 02 - 1436 هـ
16 - 12 - 2014 مـ
07:07 صباحاً
ــــــــــــــــــ



تعليم الأنصار كيف يقيمون الحُجّة من محكم الذِّكر على الذين يحاجّونهم في نبيّ الله ذي القرنين (إبراهيم بن إسماعيل بن إبراهيم)
..

بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على محمدٍ رسول الله من آل إبراهيم وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين، أمّا بعد..
سلامُ الله عليكم ورحمة الله وبركاته أحبتي الأنصار السابقين الأخيار صفوة البشريّة وخير البريّة في هذه الأمّة..
ويا حبيبي في الله الأنصاري وليد بن أحمد قرين الأنصاري محمد الصحبي؛ ونِعْمَ القرين قرينك في العالمين، ويا قرّة عين إمامك إنّ من آيات الكتاب ما هي محكمةٌ وتحتاج إلى تفصيلٍ. تصديقاً لقول الله تعالى:
{الر ۚ كِتَابٌ أُحْكِمَتْ آيَاتُهُ ثُمَّ فُصِّلَتْ مِن لَّدُنْ حَكِيمٍ خَبِيرٍ (1)} صدق الله العظيم [هود]. ومن آيات الكتاب ما تحتاج إلى تأويلٍ وهنّ الآيات المتشابهات، ومن آيات الكتاب محكمات بيّنات ولا تحتاج إلى تفصيلٍ ولا إلى تأويلٍ.

وعلى كل حالٍ فحين تُحاجّون علماء الأمّة والباحثين الإسلاميّين بآياتٍ محكماتٍ من اللاتي تحتاج إلى تفصيلٍ كونها من الآيات التي أحكمت ثم فصّلت بمزيدٍ من التفصيل في آياتٍ أُخريات فأنت لن تستطيع أن تُثبت بها وحدها كونها ليست آيةً محكمةً بيّنةً؛ بل آية محكمة تحتاج إلى تفصيلٍ من محكم التنزيل.

وعلى كل حالٍ يا معشر أحبتي الأنصار السابقين الأخيار، لسوف نعلّمكم كيف تقيمون الحجّة على الذين يحاجّوكم في نبيّ الله إبراهيم بن إسماعيل بن إبراهيم بن آزر، فأولاً تبدأون بقول الله تعالى:
{وَمِن ذُرِّيَّةِ إِبْرَاهِيمَ وَإِسْرَائِيلَ} صدق الله العظيم [مريم:58]. فهذه من الآيات المُحكمات التي تحتاج إلى تفصيلٍ من الكتاب كونه ذكر الله فيها جَدّ العرب الثالث وجَدّ بني إسرائيل الثالث، وجَدّ العرب الثالث هو إبراهيم بن إسماعيل بن إبراهيم عليهم الصلاة والسلام وجَدّ بني إسرائيل الثالث هو إسرائيل بن إسحاق بن إبراهيم عليهم الصلاة والسلام، ولكنّ التفصيل إذا لم تأتوا به لهذه الآية في قول الله تعالى: {وَمِن ذُرِّيَّةِ إِبْرَاهِيمَ وَإِسْرَائِيلَ} فعندها يستطيع من يجادلكم أن يقول: "بل يقصد إبراهيم بن آزر". ولكنكم سوف تقولون: "بل يقصد إبراهيم بن إسماعيل جَدّ العرب الثالث". فمن ثم يقولون لكم: "هاتوا برهانكم إن كنتم صادقين". فمن ثمّ تقيمون عليهم الحجّة بالحقِّ وقولوا لهم: "اعلموا أنّ آل إبراهيم العرب الذين يحسدهم كفار بني إسرائيل بسبب أنّ الله بعث منهم محمداً رسول الله خاتم الأنبياء والمرسلين إلى الناس كافة برسالة القرآن العظيم رسالة شاملة إلى الثقلين الجنّ والإنس، فإنّما الحاسدون من شياطين اليهود ومشركي النّصارى حسدوا آل إبراهيم العرب على هذا التكريم العظيم. وقال الله تعالى: {وَدَّ كَثِيرٌ مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ لَوْ يَرُدُّونَكُمْ مِنْ بَعْدِ إِيمَانِكُمْ كُفَّاراً حَسَداً مِنْ عِنْدِ أَنفُسِهِمْ} صدق الله العظيم [البقرة:109].

وقال الله تعالى:
{مَا يَوَدُّ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ وَلا الْمُشْرِكِينَ أَنْ يُنَزَّلَ عَلَيْكُمْ مِنْ خَيْرٍ مِنْ رَبِّكُمْ} صدق الله العظيم [البقرة:105].

فهذا يعني أنّ بني إسرائيل يحسدون العرب آل إبراهيم بن إسماعيل على ما آتاهم ربُّهم. وقال الله تعالى:
{أَمْ يَحْسُدُونَ النَّاسَ عَلَى مَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ فَقَدْ آتَيْنَا آلَ إِبْرَاهِيمَ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَآتَيْنَاهُمْ مُلْكًا عَظِيمًا (54) فَمِنْهُمْ مَنْ آمَنَ بِهِ وَمِنْهُمْ مَنْ صَدَّ عَنْهُ وَكَفَى بِجَهَنَّمَ سَعِيرًا (55)} صدق الله العظيم [النساء].

وهنا تُلجِمون من يُجادلكم في نبيّ الله إبراهيم بن إسماعيل إلجاماً ويعلمون أنّه حقاً يوجد هناك إبراهيم آخر ولا بدّ أنّه من ذرّية نبيّ الله إسماعيل كونه تبيّن للسائلين أنّه أبو العرب من بعد إسماعيل لا شك ولا ريب. تصديقاً لقول الله تعالى:
{أَمْ يَحْسُدُونَ النَّاسَ عَلَى مَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ فَقَدْ آتَيْنَا آلَ إِبْرَاهِيمَ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَآتَيْنَاهُمْ مُلْكًا عَظِيمًا (54) فَمِنْهُمْ مَنْ آمَنَ بِهِ وَمِنْهُمْ مَنْ صَدَّ عَنْهُ وَكَفَى بِجَهَنَّمَ سَعِيرًا (55)} صدق الله العظيم.

فمن ثمّ يقول لكم السائلون: "فكذلك أفتونا يا معشر أنصار ناصر محمد اليماني إلى مَنْ بعث الله نبيّه إبراهيم بن إسماعيل؟ كوننا نرى في هذه الآية أنّ الله أورثه مُلكاً عظيماً فلا بدّ أنّه بعثه إلى أحد ملوك الأرض الجبابرة فكذّبه فأهلك الله المَلِك الكافر وأورث مُلكه لنبيّ الله إبراهيم بن إسماعيل إن كنتم صادقين". فمن ثمّ تأتونهم بالبرهان المبين في مُلْك نبيّ الله إبراهيم، وهو في قول الله تعالى:
{أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِي حَآجَّ إِبْرَاهِيمَ فِي رِبِّهِ أَنْ آتَاهُ اللّهُ الْمُلْكَ إِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ رَبِّيَ الَّذِي يُحْيِـي وَيُمِيتُ قَالَ أَنَا أُحْيِـي وَأُمِيتُ قَالَ إِبْرَاهِيمُ فَإِنَّ اللّهَ يَأْتِي بِالشَّمْسِ مِنَ الْمَشْرِقِ فَأْتِ بِهَا مِنَ الْمَغْرِبِ فَبُهِتَ الَّذِي كَفَرَ وَاللّهُ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ} صدق الله العظيم [البقرة:258].

وقد أثبتنا في الكتاب من قبل أنّ الله آتى إبراهيم بن إسماعيل عليهما الصلاة والسلام مُلك المَلِكِ تُبّع اليماني وكان مُلْكاً عظيماً في نظر البشر، وكذلك زادهم الله بملْكٍ عظيمٍ وهو نصف جنّة بابل في أرض لم تطَئوها جنوب سدّ ذي القرنين بالأرض ذات المشرقين، ويؤتيها الله جميعاً كذلك للإمام المهديّ العربيّ ناصر محمد اليماني بأرضٍ لم تطَئُوها باطن أرضكم ذات المشرقين كما أوتي نصفها من قبل ذو القرنين إبراهيم بن إسماعيل بن إبراهيم ومن معه من آل إبراهيم عليهم الصلاة والسلام بأرضٍ لم تطَئُوها؛ فكذلك نؤكد أنّ الله سيؤتيها للإمام المهدي العربيّ ناصر محمد اليماني؛ وعد الله لا يخلف الميعاد تصديقاً لوعده الحقّ لقومٍ لا يشركون به شيئاً. تصديقاً لقول الله تعالى:
{وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَىٰ لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا ۚ يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شيئاً ۚ وَمَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذَٰلِكَ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ (55) وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ (56) لَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا مُعْجِزِينَ فِي الْأَرْضِ ۚ وَمَأْوَاهُمُ النَّارُ ۖ وَلَبِئْسَ الْمَصِيرُ (57)} صدق الله العظيم [النور].

ويا أيها المدعو أبا هبة، فهل لا تزال تصدّ عن الحقّ صدوداً بكلّ حيلةٍ ووسيلةٍ ليلاً ونهاراً؟ فقف عند حدّك فلا تجبرني أن أقصف ظهرك بدعوةٍ تقصم ظهرك وتقصّر عمرك كوني أراك شيطاناً مريداً، فاحذر ولا تجبرني على ذلك خيراً لك، فكفّ عن الصدّ عن الحقّ بالباطل.

وأما بالنسبة لبعث قوم تُبّع، فقلنا لم يبعث الله تُبّع اليماني الجبار المتكبر بغير الحقّ، وكذلك لم يبعث الله بطانته في الحكم الجبابرةَ الذين لم يردّوا عليه ما في عقله إذ أمر جنوده بإحراق المؤمنين بالله العزيز الحميد؛ بل قلنا فقط :

بعث الله جنود تُبّع جميعاً بعد أن أذاقهم الله وبال أمرهم ولم يبعث تُبّع وبطانة السوء الذين كانوا معه في الحكم بل أهلكهم الله فأُدخلوا ناراً ولم يجدوا لهم من دون الله أنصاراً، كمثل من كانوا على شاكلتهم. فكذلك الملك تُبّع اليماني وبطانة السوء في الحكم في دولته الكبرى فلا يزالون يذوقون وبال أمرهم حتى الساعة في النار، وسوف يبعثهم الله في البعث الأول في زمن المهديّ المنتظر، وأرجو من الله أن يكون لهم بعث رحمةٍ كأصحابهم من قبلهم إنّ الله لذو فضلٍ على الناس ولكن أكثر الناس لا يشكرون.

وقلنا لك من قبل يا أبا هبة فلتذهب إلى الجحيم فإنّك لا تستحق التكريم، ولم ننتظرك للحوار من بعد إغلاق الحوار بيني وبينك في نبيّ الله ذي القرنين؛ بل ننتظر علماء الأمّة من لا تأخذه منهم العزّة بالإثم، وأمّا أنت يا أبا هبة فإني أرى نصيبك من الكبر والغرور والخبث والحقد واللؤم كنصيب الشيطان الرجيم ولن يزيدك البيان الحقّ للقرآن إلا رجساً إلى رجسك، وهل تدري لماذا؟ وذلك كونك لا تبحث عن الحقّ لتتبعه بل تبحث عن مُدْخلٍ ولو خرم إبرة لتقيم الحجّة على ناصر محمد اليماني. فاسمع ما أقول:

فما دامت نيّتك خبيثةً هكذا فوالله ثمّ والله ثمّ والله لو بيّن لك الإمام المهدي كافة ما كتبه الله في اللوح المحفوظ فإنّه لن يزيدك إلا رجساً إلى رجسك ويجعله الله عليك عمًى جميعاً لا تبصر الحقّ شيئاً، ولو بصّرك الله بالحقِّ لأزاغ الله قلبك فلا تتّبعه شيئاً، وليس بظلمٍ من الله؛ بل بظلمٍ من نفسك كونك لا تبحث عن الحقّ لتتبعه بل تبحث فقط عن إقامة الحجّة على الإمام ناصر محمد اليماني الذي جعله الله حِربَةً خارقةً في قلب أبي هبة، وسوف تموت بغيظك ويُظهر الله خليفته رغم أنفك، فاذهب إلى الجحيم فلا حوار بيني وبينك كونك مضيعة للوقت، ونعلم أنّك تسعى لفتنة الأنصار من وراء الستار، ألا وإنّ الفتنة عند الله إثمها أشدّ من إثْمِ القتل عمداً، فإن أضللت أحدهم فكأنّما أضللت الناس جميعاً. فتابع حوار الإمام ناصر محمد اليماني مع الوافدين من علماء الأمّة لئن وفد إلينا منهم أحدٌ للحوار؛ برغم أنّه ليتابع بيانات الإمام ناصر محمد اليماني آلافُ علماء المسلمين ومعظمهم لا يكذّب بشأن الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني ولكنّهم لم يصِلوا بعد إلى اليقين التام أنّ ناصر محمد اليماني هو المهديّ المنتظَر لا شك ولا ريب، وفي ذلك سرّ تردّدهم بين الاعتراف والإنكار برغم أنّ الإمام ناصر محمد اليماني ليغلظ على علماء الأمّة في بعض البيانات ولكنّ الله جعل هيبةً للإمام ناصر محمد اليماني في قلوب ممن أظهرهم الله على أمرنا وتدبر البيان الحقّ للقرآن.
وأمّا الذين يحكمون من قبل أن يستمعوا القول فأولئك ليسوا من أولي الألباب فلا خير فيهم لا لأنفسهم ولا لأمّتهم.

وأتحداك بربّي الله الواحد القهار لئن اكتشفتُ أنّك لا تزال تسعى لفتنة الأنصار على الخاص من وراء الستار فهنا سوف أبتهل إلى ربّي الليل والنهار فأقصمك بدعوةٍ لا تُبقي ولا تذر، بمعنى لا تبقي عليك فتموت ولا تحيا! ولكن في عذابٍ أليمٍ فلا أنت حييٌ ولا أنت ميتٌ! فلا تجبرني على أنْ أقصم ظهرك فوالله لا أحبّ أن أدعو على أحدٍ إلا من علم الله أنّه يسعى الليل والنهار للصدّ عن اتّباع دعوة الذّكر ويصدّ عن اتّباع المهديّ المنتظَر الحقّ بعد ما تبيّن له أنّه الحقّ. وها نحن بيّنا للأنصار حقيقة نبيّ الله ذي القرنين بسببك وذلك حتى تموت بغيظك، وأعلمُ أنّ في قلبك غيظاً وحقداً غير محدودٍ على الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني، ولسوف يجعلك الله عبرةً لمن حولك إن لم تتبْ، وإلى الله تُرجع الأمور يعلم خائنة الأعين وما تُخفي الصدور.

وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين..
خليفة الله وعبده؛ الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني.
__________