- 8 -
الإمام ناصر محمد اليماني
29 - 03 - 1433 هـ
22 - 02 - 2012 مـ
01:28 صباحاً

[ لمتابعة رابط المشاركــــــــة الأصليّة للبيان ]
https://mahdialumma.org/showthread.php?p=34656
ــــــــــــــــــــــــ

به خداوند شهادت می دهم که بر اساس اطلاع و یقینی که به رویای حق دارم؛ کسی که رهبری مرکز خلافت اسلامی را به من تسلیم خواهد کرد رئیس علی عبدالله صالح است ولو اینکه در ظاهر امر آن را به عبد ربه منصور واگذار کرده باشد....

بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسلام بر جدم محمد رسول الله وآله الأطهار وتمام أنصار خداوند؛ کسانی که به دعوت به پیروی از ذکر محفوظ از تحریف- قرآن عظیم- پاسخ داده اند ؛ کتابی که رساله خداوند برای جن و انس است تا هر کس که بخواهد به واسطه آن به راه راست هدایت گردد وسلام على المرسلين والحمد لله رب العالمين أما بعد..
خداوند تعالی می فرماید:{ إِنَّ الَّذِينَ يُبَايِعُونَكَ إِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللَّهَ يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ فَمَنْ نَكَثَ فَإِنَّمَا يَنْكُثُ عَلَىٰ نَفْسِهِ وَمَنْ أَوْفَىٰ بِمَا عَاهَدَ عَلَيْهُ اللَّهَ فَسَيُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا } صدق الله العظيم [الفتح:10]

ای جماعت انصار پیشگام و برگزیده در دوران "گفتگوی قبل از ظهور" براستی که بیعت با امام مهدی منتظر بیعت با خداوند واحد قهار است که با او چیزی را شریک نگیرید و از کتاب خداوند قرآن عظیم و سنت حق نبوی- که به محکمات کتاب خداوند مغایرت نداشته باشد- پیروی نمایید اگر احادیث با قران مخالف نباشد برای تشخیص راست یا دروغ بودن آنها به عقل و منطق ارجاع شود و نسبت به حدیثی که مخالف آیات محکم قرآن عظیم باشد کافر شوید؛ ودر راه حب و قرب به خداوند رقابت کرده و درحق انبیاء خداوند و رسولانش ومهدی منتظر مبالغه نکنید و اینکه تمام مومنان به صورت برابر درباره خداوند خود حق دارند که او برای خود همسر و فرزندی انتخاب نکرده است و اینکه در آسمان ها و زمین چیزی نیست که عبد خداوند رحمن نباشد و همگی آن ها حق دارند در راه رسیدن به حب و قرب خداوند رقابت کنند تا روشن شود کدام یک در نزد خداوند محبوب تر و به او نزدیک ترند و اینکه برای انسان بهره‌ای جز سعی و کوشش او در حیات دنیوی ، برای رسیدن به قرب خداوند ، نیست و اینکه نسبت به شفاعت بنده در پیشگاه پروردگار و معبود کافر باشید و سپس با خداوند عهد بسته اید که به حوران بهشتی و نعیم آن راضی نشوند مگر خداوند راضی باشد و در راه محقق شدن شفاعت در نفس خداوند و شفاعت رحمت خدا در برابر غضبش بر بندگان وراضی شدن خداوند در نفسش؛ تلاش نمائید، چرا که تمام شفاعت در نزد خداوند است و رحمت خداوند دربرابر غضبش بندگانش را شفاعت می کند(و این ) به سبب آنانی است که با خداوند رحمن عهد بسته اند که راضی نشوند مگر او راضی شود؛ آنها گروهی از مخلوقات خدایند که میهمانان مکرم درگاه رحمانند مانند انصار مهدی منتظر در عصر "گفتگوی قبل از ظهور"؛ کسانی که باورشان به مهدی منتظر بر اساس تسلیم کردن رهبری یمن از جانب رئیس عبدالله صالح به امام نیست ، بلکه آنها حقیقت نعیم اعظم را درک کرده اند , نعیمی که از ملک علی عبدالله صالح وو از ملک همه پادشاهان جن و انس بزرگ تر است ؛ از ملکوت آسمان های هفتگانه و زمین فراتر است؛ از ملکوت بهشتی که عرض آن به اندازه آسمان ها و زمین است؛ بزرگ تر است. این بهشت هرچه هست وهرچه که باشد؛ به آن راضی نخواهند شد مگر آنکه پروردگارشان در نفس خود راضی بوده و بخاطر بندگان گمراهش حزین و متحسر نباشد و این امر به خاطر رحمت و دلسوزی آنها برای بندگان نیست و آنها می دانند که خداوند ارحم الراحمین بیش از آنها نسبت به بندگان رحم می کند؛ و به خداوند قسم که اگر از ترس بیشتر شدن حسرت در نفس پروردگارشان نبود؛ شب و روز دعا کرده و با اصرار و التماس از وی می خواستند تا کافران و کسانی که از پیروی از قرآن عظیم و حکمیت آن روگردان هستند را هلاک نماید و این از شدت غیرت آنها نسبت به حقی است که از جانب پروردگارشان آمده است و همچنین از شدت غضب و نفرت شان نسبت به کسانی است که بدون آگاهی و هدایت و کتابی روشنگر درباره آیات بینه و روشن خداوند جدل می کنند.اما بعد از آنکه دانستند خداوند کفر را از بندگانش نمی پذیرد و شکرگذار بودن آنها در نزدش پسندیده است؛غیض و خشمشان را برای تحقق رضوان خداوند در نفسش فرو می نشانند . آنها عهد بسته اند که رضوان خداوند هدف نهایی دنیا و آخرتشان باشد و راضی نشوند تا او راضی شود و خداوند اذن تحقق شفاعت در نفسش را نمی دهد مگر به کسانی که نزد خداوند رحمن عهد بسته باشند که تا او راضی نشود؛ راضی نشوند.آنها میهمانان مکرم درگاه خداوندند و گواه آن نیز فرموده خداوند تعالی است که:

{ يَوْمَ نَحْشُرُ‌ الْمُتَّقِينَ إِلَى الرَّ‌حْمَـٰنِ وَفْدًا ﴿٨٥﴾ وَنَسُوقُ الْمُجْرِ‌مِينَ إِلَىٰ جَهَنَّمَ وِرْ‌دًا ﴿٨٦﴾ لَّا يَمْلِكُونَ الشَّفَاعَةَ إِلَّا مَنِ اتَّخَذَ عِندَ الرَّ‌حْمَـٰنِ عَهْدًا ﴿٨٧﴾ } صدق الله العظيم [مريم]

آنها کسانی هستند که خداوند برای تحقق شفاعت در نفسش به آنها اذن داده است چون با وی عهد بسته اند تا او راضی نشود ؛ آنها به هیچ چیز راضی نشوند؛ و براستی که شفاعت برای بندگان گمراه خداوند از جانب رحمت اوست چراکه تمام شفاعت دراختیار خداست و هیچ یک از بندگانش در امر شفاعت اختیاری ندارند؛ تنها حقی که دارند این است که تا زمانی که خداوند در نفس خود راضی نشده است؛ در نفس خود راضی نشوند؛ آنها حق دارند که برای تحقق رضوان خداوند با او محاجه
(بحث و گفتگو ) نمایند سخن گفته و حجت بیاورند و برای همین نیز خلق شده اند که رضوان خدا را هدف و غایت خود قرار دهند و آن را نعیمی بزرگ تر از جنت خداوند بیابند و راز اسم اعظم
خداوند نیز در همین جاست و خداوند اسم اعظم خود را صفت رضوان در نفسش نسبت به بندگان قرار داده است و خداوند درآیات محکم کتاب خود به شما فتوا داده است که این نعیمی بزرگ تر و فراتر از بهشت نعیم اوست وگواه آن نیز فرموده خداوند تعالی است که:

{ وَعَدَ اللّهُ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا وَمَسَاكِنَ طَيِّبَةً فِي جَنَّاتِ عَدْنٍ وَرِضْوَانٌ مِّنَ اللّهِ أَكْبَرُ ذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ } صدق الله العظيم [التوبة:72]

واما کسانی که این حقیقت بزرگ را در همین دنیا درک نموده اند؛ رضوان خداوند را غایت خود قرار می دهند نه وسیله ای برای تحقق نعیم کوچک تر او و آنان حق دارند در دنیا و آخرت ؛برای تحقق نعیم اعظم با خدای خود محاجه نمایند و خداوند نیز آنها را برای همین آفریده است تا رضوان او را غایت خود قرار دهند و راضی نمی شوند مگر آنکه غایت و نهایت آمالشان محقق گردد. برای همین نیز می خواهند در این دنیا بمانند تا این هدف محقق شود؛ هدفی که حکمت خلقت خود را در آن یافته اند و زندگی شان برای خداوند و پروردگار عالیمان است.آنها قومی هستند که محبوب خدایند و محب او( یحبهم و یحبونه)؛ در برابر مؤمنان فروتن و درمقابل کافرین شیاطین جن و انس سرسخت و نیرومندند؛ چون هدف شیاطین جن و انس کاملاً برعکس هدف آنهاست ؛ شیاطین شب و روز در تلاشند تا غضب خداوند بر بندگانش محقق شود و بندگان شکرگذار نباشند چون می دانند خداوند از شکرگذاری بندگان راضی است و برای همین هم بزر گشان(ابلیس) گفته است:

{ لَأَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِرَ‌اطَكَ الْمُسْتَقِيمَ ﴿١٦﴾ ثُمَّ لَآتِيَنَّهُم مِّن بَيْنِ أَيْدِيهِمْ وَمِنْ خَلْفِهِمْ وَعَنْ أَيْمَانِهِمْ وَعَن شَمَائِلِهِمْ وَلَا تَجِدُ أَكْثَرَ‌هُمْ شَاكِرِ‌ينَ ﴿١٧﴾ } [الأعراف]

و عدم تحقق رضوان خداوند در نفسش هدف شیاطین شده است چرا که می دانند خداوند از شکرگذاری بندگان راضی و از کفر آنها ناراضی است.گواه آن فرموده خداوند تعالی است:

{ إِن تَكْفُرُوا فَإِنَّ اللَّهَ غَنِيٌّ عَنكُمْ وَلَا يَرْضَى لِعِبَادِهِ الْكُفْرَ وَإِن تَشْكُرُوا يَرْضَهُ } صدق الله العظيم [الزمر:7]
به این ترتیب هدف شیاطین جن و انس در این دنیا؛ تلاش برای عدم تحقق رضوان در نفس خداوند نسبت به بنگانش است و لذا می خواهند بندگان خداوند کافر شده و شکرگذار او نباشند چرا که دانسته اند خداوند کفر را از بندگانش نمی پسندد و از شکرگذاری بندگان راضی است .و چون از رضوان خداوند درنفسش بیزار بوده و کراهت دارند؛ لذا شیاطین جن و انس برای عدم تحقق رضوان خداوند بربندگانش به شدت تلاش می کنند. برای همین هم شیاطین انس و جن در تلاشند تا با هر وسیله و حیله ای که شده مردم را بر محورکفر متحد سازند و برای همین شیطان بزرگ گفته است:
{ لَأَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِرَ‌اطَكَ الْمُسْتَقِيمَ ﴿١٦﴾ ثُمَّ لَآتِيَنَّهُم مِّن بَيْنِ أَيْدِيهِمْ وَمِنْ خَلْفِهِمْ وَعَنْ أَيْمَانِهِمْ وَعَن شَمَائِلِهِمْ وَلَا تَجِدُ أَكْثَرَ‌هُمْ شَاكِرِ‌ينَ ﴿١٧﴾ }
ولی قومی که محبوب خدایند و محب او تنها به رضوان خداوند نسبت به خودشان اکتفا نمی کنند و این برایشان کافی نیست؛ بلکه هدفی عکس هدف ابلیس شیطان و اولیائش -از شیاطین جن و انس - انتخاب کرده اند و برای همین هم می بینید قومی که محبوب خدایند و محب او ؛ برای تحقق رضوان خداوند در نفسش تلاش می کنند، و از آنجا که می دانند خداوند کفر را از بندگانش خوش نمی دارد و از شکر آنها راضی است ؛ این جماعت در تلاشند تا مردم را در راه راست (صراط مستقیم ) قرار داده و امتی واحد از آنها بسازند تا هدفشان که تحقق رضوان خداوند در نفسش است به انجام رسد و این نعیم اعظم آنهاست؛ نعیمی که از ملکوت دنیا و آخرت بزرگ تراست و به راستی که هدف و راز خلقتشان نیز در همین امر نهفته است اما اکثر مردم نمی دانند.
و اما اکنون زمان روشن کردن این فرموده خداوند تعالی فرا رسیده است :
{ وَإِذْ قُلْنَا لَكَ إِنَّ رَبَّكَ أَحَاطَ بِالنَّاسِ وَمَا جَعَلْنَا الرُّؤْيَا الَّتِي أَرَيْنَاكَ إِلَّا فِتْنَةً لِّلنَّاسِ وَالشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِي الْقُرْآنِ وَنُخَوِّفُهُمْ فَمَا يَزِيدُهُمْ إِلَّا طُغْيَانًا كَبِيرًا ﴿٦٠﴾ }
صدق الله العظيم [الإسراء]
این رویا چه بود؟ رسول به اصحاب خود خبر دادند که در رویا دیده اند که برای عمره وارد مسجد الحرام می شوند و او و اصحابش بر گرد خانه کعبه طواف می کنند، بر اساس این رویا نه برای جنگ بلکه برای بجای آوردن عمره به سمت مکه حرکت نمودند تا به حدیبیه رسیدند.سپس قاصدی به سوی قریش فرستادند که به آنها خبر دهد ،ایشان برای بجا آوردن عمره آمده اند نه برای جنگ، اما برای ایشان خبری دروغ آورده شد و به ایشان گفتند فرستاده او به سوی قریش که برای خبر دادن نیت شان-انجام عمره نه جنگ- رفته بود به دست قریش به قتل رسیده است.اما این خبر دروغ عامل خیر برای مؤمنان گردید چون رسول خداوند از آنان دعوت نمود تا با ایشان برای جنگ و ورود با زور به مکه بیعت کنند چرا که قریش حق ممانعت از ورود آنها به مسجد الحرام را نداشتند . ولی بعد از بیعت برای جنگ؛ خبر آمد که فرستاده رسول خدا به سوی قریشیان کشته نشده است و سپس واقعه صلح حدیبیه پیش آمد که حاوی شروطی بود که اجحاف در حق نبی خداوند و همراهانش بود از جمله اینکه: امسال عمره بجا نیاورند و به دیار خود بازگردند و سال آینده عمره بجا آورند این امر باعث بروز فتنه در میان صحابه رسول الله –صلی علیه و آله و سلم- و عامه مردمی شد که از نیت رسول خدا برای رفتن به مکه و بجای آوردن عمره که بر اساس رویای ایشان خبر داشتند . روگردانان از حق از فتنه میان صحابه رسول الله –صلی علیه و آله و سلم- استفاده کرده و در حین بازگشت به آنها گفتند" برای چه بازگشتید و عمره بجا نیاوردید؛ نمی بینید او دروغ گویی بیش نیست مگر نگفت که شما را بر اساس رویایی که در خواب دیده است برای رفتن به مکه و بجا آوردن عمره در مسجد الحرام می برد ؟" تا بسیاری صحابه رسول الله در پیش خود به شدت دچار تردید شوند اما با وجود اینکه جوابی برای منافقین و بیماردلان پیدا نکردند اما حکایت این رویا را به خداوندی که از غیب آگاه است سپردند وبخاطر عدم تحقق آن رویا؛ بیعت خود را نقض نکردند و آگاهی از تأویل آن را به خداوند سپردند چرا که می دانستند عدم تحقق رویا در آن سال فتنه ای بود تا روشن شود آیا از بیعتشان با خداوند و رسولش بازمی گردند یا خیر لذا تأویل آن را به پروردگار عالمیان سپردند تا در زمان مقدر شده اش رخ دهد و برای همین خداوند تعالی می فرماید:
{ وَإِذْ قُلْنَا لَكَ إِنَّ رَبَّكَ أَحَاطَ بِالنَّاسِ وَمَا جَعَلْنَا الرُّؤْيَا الَّتِي أَرَيْنَاكَ إِلَّا فِتْنَةً لِّلنَّاسِ } صدق الله العظيم.
واما "
درخت نفرین شده‌" یا شجرة الملعونة در رویا نیست بلکه ذکر آن در قرآن عظیم آمده است و آن نیز فتنه ای برای کسانی است که فکر نمی کنند و خواهند گفت": و چطور ممکن است درختی ریشه اش در جهنم باشد؟ ایا این عقلانی است و شما چگونه چنین چیزی را باور می کنید؛ آیا فکر نمی کنید؟" به راستی که خداوند با به میان آوردن ذکراین درخت نفرین شده‌ را فتنه ای برای ظالمان قرار داده است ومی فرماید:
{ أَذَٰلِكَ خَيْرٌ‌ نُّزُلًا أَمْ شَجَرَ‌ةُ الزَّقُّومِ ﴿٦٢﴾ إِنَّا جَعَلْنَاهَا فِتْنَةً لِّلظَّالِمِينَ ﴿٦٣﴾ إِنَّهَا شَجَرَ‌ةٌ تَخْرُ‌جُ فِي أَصْلِ الْجَحِيمِ ﴿٦٤﴾ طَلْعُهَا كَأَنَّهُ رُ‌ءُوسُ الشَّيَاطِينِ ﴿٦٥﴾ فَإِنَّهُمْ لَآكِلُونَ مِنْهَا فَمَالِئُونَ مِنْهَا الْبُطُونَ ﴿٦٦﴾ } صدق الله العظيم [الصافات]
اما باز گردیم به اینکه چگونه این امر فتح و پیروزی برای رسول الله و صحابه گرامی او بود؛ چون آنها رویای نبی خداوند را باور کردند علیرغم اینکه جبریل با وحی به رسول خداوند خبر داده بود ،اما خداوند می خواست بلوغ حکمتش در فتح مکه را در به واقعیت رساندن این رویا قرار دهد گواه آن نیز فرموده خداوند تعالی است:
{ لَقَدْ صَدَقَ اللَّهُ رَسُولَهُ الرُّؤْيَا بِالْحَقِّ لَتَدْخُلُنَّ الْمَسْجِدَ الْحَرَامَ إِن شَاء اللَّهُ آمِنِينَ مُحَلِّقِينَ رُؤُوسَكُمْ وَمُقَصِّرِينَ لَا تَخَافُونَ فَعَلِمَ مَا لَمْ تَعْلَمُوا فَجَعَلَ مِن دُونِ ذَلِكَ فَتْحًا قَرِيبًا }صدق الله العظيم [الفتح:27]
رویای تسلیم رهبری یمن توسط علی عبدالله صالح به امام مهدی ناصر محمد است ، نیز فتنه ای از این دست است و هنوز امام مهدی عقیده دارد که در زمانی که خداوند بخواهد و به گونه ای که مورد نظرش باشد؛ رئیس علی عبدالله صالح رهبری یمن را تسلیم خواهد کرد؛ و امور به خداوند بازمی گردند؛ با وجود اینکه مهدی منتظر ناصر محمد یمانی این امر را به عنوان حجت برای مردم برای اثبات مهدی منتظر بودن خود قرار نداده است بلکه گفته ام این رویا به من اختصاص دارد و اساسی برای تایید اینکه من مهدی منتظر حق پروردگارم نیست . کلام خداوند را تغییر ندهید . حجت بین من وشما قرآن عظیم است و کسی از شما با قرآن با من مجادله نمی کند؛ مگراینکه با بیان حق از همین قرآن بر او غلبه نمایم اگر به آن مؤمن باشید....و اگر مسلمانید؛ به دعوت به سوی حکمیت کتاب خداوند پاسخ دهید.گواه آن فرموده خداوند تعالی است:
{ وَمَا أَنتَ بِهَادِي الْعُمْيِ عَن ضَلَالَتِهِمْ إِن تُسْمِعُ إِلَّا مَن يُؤْمِنُ بِآيَاتِنَا فَهُم مُّسْلِمُونَ ﴿٨١﴾ وَإِذَا وَقَعَ الْقَوْلُ عَلَيْهِمْ أَخْرَ‌جْنَا لَهُمْ دَابَّةً مِّنَ الْأَرْ‌ضِ تُكَلِّمُهُمْ أَنَّ النَّاسَ كَانُوا بِآيَاتِنَا لَا يُوقِنُونَ ﴿٨٢﴾ } صدق الله العظيم [النمل]
وسلام على المرسلين والحمد لله رب العالمين..
خليفة الله وعبده الإمام المهدي ناصر محمد اليماني

اقتباس المشاركة 51034 من موضوع من المهديّ المنتظَر إلى الرئيس اليمني علي عبد الله صالح وكافة قادات العرب وعلماء المسلمين..

- 8 -
الإمام ناصر محمد اليماني
29 - 03 - 1433 هـ
22 - 02 - 2012 مـ
01:28 صباحاً

[ لمتابعة رابط المشاركــــــــة الأصليّة للبيان ]
https://nasser-alyamani.org/showthread.php?p=34656
ـــــــــــــــــــــ



أشهد لله حسب علمي ويقيني بالرؤيا الحقّ أنّ الذي سوف يسلّمني قيادة اليمن عاصمة الخلافة الإسلاميّة هو الرئيس علي عبد الله صالح برغم تسليمها لعبد ربه منصور ظاهر الأمر ..

بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على جدي محمد رسول الله وآله الأطهار وجميع أنصار الله الذين استجابوا لاتِّباع الذِّكر المحفوظ من التحريف رسالة الله إلى الإنس والجنّ لمن أراد منهم أن يستقيم، وسلامٌ على المرسلين والحمد لله ربّ العالمين، أمّا بعد..

قال الله تعالى:
{إِنَّ الَّذِينَ يُبَايِعُونَكَ إِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللَّهَ يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ فَمَنْ نَكَثَ فَإِنَّمَا يَنْكُثُ عَلَىٰ نَفْسِهِ وَمَنْ أَوْفَىٰ بِمَا عَاهَدَ عَلَيْهُ اللَّهَ فَسَيُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا} صدق الله العظيم [الفتح:10].

ويا معشر الأنصار السابقين الأخيار في عصر الحوار من قبل الظهور، إنّ البيعة للمهديّ المنتظَر إنما كانت بيعة لله الواحد القهار على أن لا تشركوا به شيئاً وعلى أن تتبعوا كتاب الله القرآن العظيم والسّنة النّبويّة الحقّ التي لا تخالف محكم كتاب الله، وعلى تحكيم العقل في الحديث الذي لا يخالف كتاب الله في شيء وعلى الكفر بالحديث الذي يأتي مخالفاً لمحكم كتاب الله القرآن العظيم، وعلى التنافس في حبِّه وقربه وعدم المبالغة في أنبياء الله ورسله والمهديّ المنتظر، وإن لجميع المؤمنين الحقّ في ربّهم سواء فلم يتخذ صاحبةً ولا ولداً، وإن كلّ من في السماوات والأرض إلا آتي الرحمن عبداً، وأنّ لهم الحقّ جميعاً في التنافس إلى ربّهم أيهم أحبّ وأقرب وأنّ ليس للإنسان إلا ما سعى في هذه الحياة الدنيا ويبتغي وجه ربّه، والكفر بشفاعة العبيد بين يدي الربّ المعبود، ومن ثمّ اتَّخذتم عند الله عهداً على أن لا ترضوا بحور الجنة ونعيمها حتى يرضى، وتسعَونَّ إلى تحقيق الشفاعة في نفس الله فتشفع لعباده رحمتُه من غضبه وعذابه، ولن تتحقق الشفاعة حتى يرضى الله في نفسه كون الشفاعة لله جميعاً، فتشفع لعباده رحمتُه من عذابه بسبب الذين اتَّخذوا عند الرحمن عهداً أن لا يرضوا حتى يرضى؛ أولئك الوفد المكرمون من خلق الله كأمثال أنصار المهديّ المنتظَر في عصر الحوار من قبل الظهور من الذين لم يؤسِّسوا عقيدة تصديقهم بالمهديّ المنتظَر على تسليم قيادة اليمن إليه من بعد الرئيس علي عبد الله صالح؛ بل لأنهم أدركوا حقيقة النّعيم الأعظم من ملك علي عبد الله صالح وأعظم من ملك كافة ملوك الجنّ والإنس وأعظم من ملكوت السماوات السبع والأراضين وأعظم من ملكوت الجنة التي عرضها السماوات والأرض مهما كان ومهما يكون فلن يرضوا حتى يرضى ربّهم في نفسه لا متحسراً ولا حزيناً على عباده الضالين، وليس رحمةً منهم بالعباد ولكنهم علموا بأنّ الله أرحم الراحمين هو الأرحم منهم بعباده.

ألا والله لولا خشيتهم أن لا يزيدوا الحسرة في نفس ربّهم لجأروا إلى ربّهم الليل والنهار أن يهلك الكافرين والمعرضين عن اتباع القرآن العظيم والاحتكام إليه، وذلك من شدّة غيرتهم على الحقّ من ربّهم ومن شدّة غضبهم ومقتهم للذين يجادلون في آيات الله البيِّنات بغير علمٍ ولا هدًى ولا كتابٍ منيرٍ، ولكنهم يكظمون غيظهم في قلوبهم من أجل تحقيق رضوان الله في نفسه بعد أن علموا أنّ الله لا يرضى لعباده الكفر بل يرضى لهم الشكر، وبما أنهم اتّخذوا رضوان الله غايتهم في الدنيا والآخرة فلن يرضوا حتى يرضى؛ بل ولن يأذن الله بتحقيق الشفاعة في نفسه إلا للذين اتَّخذوا عند الرحمن عهداً أن لا يرضوا حتى يرضى أولئك هم الوفد المكرمون. تصديقاً لقول الله تعالى:
{يَوْمَ نَحْشُرُ‌ الْمُتَّقِينَ إِلَى الرَّ‌حْمَـٰنِ وَفْدًا ﴿٨٥﴾ وَنَسُوقُ الْمُجْرِ‌مِينَ إِلَىٰ جَهَنَّمَ وِرْ‌دًا ﴿٨٦﴾لَّا يَمْلِكُونَ الشَّفَاعَةَ إِلَّا مَنِ اتَّخَذَ عِندَ الرَّ‌حْمَـٰنِ عهداً ﴿٨٧﴾} صدق الله العظيم [مريم].

أولئك الذين أذن الله لهم بتحقيق الشفاعة في نفس الله كونهم اتخذوا عند الرحمن عهداً أن لا يرضوا حتى يرضى، وإنما تشفع لعباده الضالين رحمتُه في نفسه كون الشفاعة لله جميعاً وليس لأحدٍ من عبيده من أمر الشفاعة شيء، وإنما لهم الحقّ أن لا يرضوا في أنفسهم حتى يرضى ربّهم في نفسه، ولهم الحقّ أن يحاجّوا ربّهم بتحقيق رضوانه ولذلك خلقهم أن يتخذوا رضوان الله غايةً وسيجدونه النّعيم الأعظم من جنته، وفي ذلك سرّ اسم الله الأعظم جعله في نفسه صفةً لرضوانه على عباده وأفتاكم الله في محكم كتابه أنّ ذلك هو النّعيم الأكبر والأعظم من جنات النعيم. تصديقاً لقول الله تعالى:
{وَعَدَ اللّهُ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا وَمَسَاكِنَ طَيِّبَةً فِي جَنَّاتِ عَدْنٍ وَرِضْوَانٌ مِّنَ اللّهِ أَكْبَرُ ذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ} صدق الله العظيم [التوبة:72].

فأمّا الذين أدركوا هذه الحقيقة العظمى الآن في هذه الحياة الدنيا فسوف يتخذون رضوان الله غايةً وليس وسيلةً لتحقيق نعيم الجنة، ويقولون: فكيف نتّخذ النّعيم الأعظم وسيلة لتحقيق النّعيم الأصغر؟ ولهم الحقّ أن يحاجّوا ربّهم في تحقيق النّعيم الأعظم في الدنيا والآخرة ولذلك خلقهم ليتخذوا رضوان الله غاية، ولن يرضوا أبداً إلا بتحقيق غايتهم ومنتهى أملهم، ولذلك يريدون البقاء في هذه الحياة لتحقيق هذا الهدف الذي وجدوا فيه الحكمة من خلقهم فأصبحت حياتهم لله ربّ العالمين، أولئك قومٌ يحبّهم ويحبّونه أذلة على المؤمنين أعزة على الكافرين الشياطين من الجنّ والإنس كون هدف شياطين الجنّ والإنس هو عكس هدفهم تماماً، وذلك لأن الشياطين يسعون الليل والنهار لتحقيق غضب الله على عباده حتى لا يكونوا شاكرين كونهم علموا أنّ الله يرضى لعباده الشكر، ولذلك قال أكبرهم:
{لَأَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِرَ‌اطَكَ الْمُسْتَقِيمَ ﴿١٦﴾ ثُمَّ لَآتِيَنَّهُم مِّن بَيْنِ أَيْدِيهِمْ وَمِنْ خَلْفِهِمْ وَعَنْ أَيْمَانِهِمْ وَعَن شَمَائِلِهِمْ وَلَا تَجِدُ أَكْثَرَ‌هُمْ شَاكِرِ‌ينَ ﴿١٧﴾} [الأعراف].

فأصبح هدف الشياطين هو عدم تحقيق رضوان الله في نفسه على عباده كونهم علموا أنّ الله يرضى لعباده الشكر ولا يرضى لهم الكفر. تصديقاً لقول الله تعالى:
{إِن تَكْفُرُوا فَإِنَّ اللَّهَ غَنِيٌّ عَنكُمْ وَلَا يَرْضَى لِعِبَادِهِ الْكُفْرَ وَإِن تَشْكُرُوا يَرْضَهُ} صدق الله العظيم [الزمر:7]

إذاً هدف الشياطين من الجنّ والإنس في هذه الحياة هو السعي إلى عدم تحقيق رضوان الله في نفسه على عباده كونهم يريدون أن يكون عباد الله كافرين ولا يريدونهم أن يكونوا من الشاكرين كونهم علموا أنّ الله لا يرضى لعباده الكفر بل يرضى لهم الشكر، وبما أنهم كرهوا رضوان الله في نفسه ولذلك يسعى شياطين الجنّ والإنس إلى عدم تحقيق رضوان الله على عباده، ولذلك يسعى الشياطين إلى أن يجعلوا الإنس والجنّ أمّةً واحدةً على الكفر ما استطاعوا ويُجهدون أنفسهم لتحقيق هدفهم بكل حيلةٍ ووسيلةٍ، ولذلك قال الشيطان الأكبر:
{لَأَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِرَ‌اطَكَ الْمُسْتَقِيمَ ﴿١٦﴾ ثُمَّ لَآتِيَنَّهُم مِّن بَيْنِ أَيْدِيهِمْ وَمِنْ خَلْفِهِمْ وَعَنْ أَيْمَانِهِمْ وَعَن شَمَائِلِهِمْ وَلَا تَجِدُ أَكْثَرَ‌هُمْ شَاكِرِ‌ينَ ﴿١٧﴾}، ولكن قومٌ يحبّهم الله ويحبّونه لم يكتفوا بهدف رضوان الله عليهم فقط وحسبهم ذلك؛ بل اتخذوا الهدف المعاكس لهدف الشيطان إبليس وأوليائه من شياطين الجنّ والإنس ولذلك تجدون قوماً يحبّهم الله ويحبّونه يسعون إلى تحقيق رضوان الله في نفسه، وبما أنّهم علموا أنّ الله لا يرضى لعباده الكفر بل يرضى لهم الشكر ولذلك تجدون قوماً يحبهم الله ويحبونه يسعون إلى أن يجعلوا الناس أمّةً واحدةً على صراطٍ مستقيم لكي يتحقق هدفهم في نفس ربّهم فيرضى، وذلك هو نعيمهم الأعظم من ملكوت الدنيا والآخرة، ألا وإنّ في هدفهم هو السرّ والحكمة من الخلق ولكن أكثر الناس لا يعلمون.

وأمّا الآن فآن الأوان لبيان قول الله تعالى:
{وَإِذْ قُلْنَا لَكَ إِنَّ رَبَّكَ أَحَاطَ بِالنَّاسِ وَمَا جَعَلْنَا الرُّؤْيَا الَّتِي أَرَيْنَاكَ إِلَّا فِتْنَةً لِّلنَّاسِ وَالشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِي الْقُرْآنِ وَنُخَوِّفُهُمْ فَمَا يَزِيدُهُمْ إِلَّا طُغْيَانًا كَبِيرًا ﴿٦٠﴾} صدق الله العظيم [الإسراء].

فما هي هذه الرؤيا؟ ألا وهي أنّ الرسول أخبر الصحابة أنّه رأى رؤيا بأنّه دخل المسجد الحرام معتمراً واطّوف به هو وصحابته، وبناء على هذه الرؤيا انطلقوا متجهين إلى مكة يريدون العمرة وليس لقتال قريش حتى إذا وصلوا الحديبية أرسل إلى قريش أنه جاء يريد العمرة ولم يخرج لقتالهم، ولكن بلغه خبرٌ كاذبٌ أنّ قريش قامت بقتل رسوله إليهم الذي أرسله الرسول ليخبرهم أنه جاء للعمرة وليس للقتال، ولكن تلك الكذبة كانت لصالح المؤمنين إذ دعاهم الرسول للبيعة على القتال والدخول لمكة عنّوةً، فليس لقريش الحقّ أن يمنعوهم من الدخول إلى المسجد الحرام ولكن من بعد البيعة على القتال جاءهم الخبر أنّ رسوله المرسل إلى قريش لم يُقتل ومن ثم جاءت اتفاقيّة صلح الحديبية فإذا فيها شروط مجحفة بحقّ النّبيّ والذين معه ومنها: أن لا يعتمروا هذا العام ويرجعوا إلى ديارهم ويعتمروا العام القادم، وهنا وقعت الفتنة لصحابة رسول الله - صلى الله عليه وآله وسلم - وللناس بشكلٍ عام من الذين علموا بخروج الرسول قاصداً مكة بناء على الرؤيا أنّه سوف يعتمر بالمسجد الحرام، وكما استغل المعرضون عن الحقّ فتنة صحابة رسول الله - صلى الله عليه وآله وسلم - وقالوا لهم حين عودتهم: "لمَ رجعتم ولم تعتمروا أفلا ترون أنه كذَّابٌ أشِرٌ لم يخرجكم إلى مكة لكي تعتمروا بناءً على رؤيا رآها في منامه أنكم سوف تعتمرون بالمسجد الحرام؟". حتى زلزل كثير من صحابة رسول الله في أنفسهم وردّوا علم هذه الرؤيا لعلام الغيوب برغم أنهم لم يجدوا الجواب للمنافقين والذين في قلوبهم مرض بل قالوا: علم تأويلها عند الله ولم يفترِها. ولم ينقضوا بيعتهم بسبب أن الرؤيا لم تتحقق بل ردّوا علم تأويلها كونهم علموا أن عدم تحقيقها في ذلك العام لعلها فتنةً لهم هل يرجعوا عن بيعتهم لله ورسوله بل ردّوا علم تأويلها لربّ العالمين في قدرها المقدور، ولذلك قال الله تعالى:
{وَإِذْ قُلْنَا لَكَ إِنَّ رَبَّكَ أَحَاطَ بِالنَّاسِ وَمَا جَعَلْنَا الرُّؤْيَا الَّتِي أَرَيْنَاكَ إِلَّا فِتْنَةً لِّلنَّاسِ} صدق الله العظيم.

وأما الشجرة الملعونة فهي ليست رؤيا؛ بل ورد ذكرها في القرآن العظيم وهي كذلك فتنة للذين لا يعقلون فسوف يقولون: "وكيف شجرة تنبت في أصل الجحيم هل يعقل هذا فكيف تصدقون هذا أفلا تعقلون؟". وإنما جعل الله ذكر هذه الشجرة الملعونة فتنةً للظالمين في قول الله تعالى:
{أَذَٰلِكَ خَيْرٌ‌ نُّزُلًا أَمْ شَجَرَ‌ةُ الزَّقُّومِ ﴿٦٢﴾ إِنَّا جَعَلْنَاهَا فِتْنَةً لِّلظَّالِمِينَ ﴿٦٣﴾ إِنَّهَا شَجَرَ‌ةٌ تَخْرُ‌جُ فِي أَصْلِ الْجَحِيمِ ﴿٦٤﴾ طَلْعُهَا كَأَنَّهُ رُ‌ءُوسُ الشَّيَاطِينِ ﴿٦٥﴾ فَإِنَّهُمْ لَآكِلُونَ مِنْهَا فَمَالِئُونَ مِنْهَا الْبُطُونَ ﴿٦٦﴾} صدق الله العظيم [الصافات].

ومن ثمّ نعود لسبب الفتح على رسول الله وصحابته المكرمين وتجدون أنّه كان بسبب تصديق رؤيا النّبيّ برغم أنه يتنزل عليه جبريل بالوحي ولكن الله يريد بلوغ حكمته أن جعل السبب لتحقيق فتح مكة بسبب تصديق الرؤيا بالحقّ على الواقع الحقيقي. تصديقاً لقول الله تعالى:
{لَقَدْ صَدَقَ اللَّهُ رَسُولَهُ الرُّؤْيَا بالحقّ لَتَدْخُلُنَّ الْمَسْجِدَ الْحَرَامَ إِن شَاء اللَّهُ آمِنِينَ مُحَلِّقِينَ رُؤُوسَكُمْ وَمُقَصِّرِينَ لَا تَخَافُونَ فَعَلِمَ مَا لَمْ تَعْلَمُوا فَجَعَلَ مِن دُونِ ذَلِكَ فَتْحًا قَرِيبًا} صدق الله العظيم [الفتح:27].

وكذلك فتنة الرؤيا بتسليم القيادة في اليمن من بعد الرئيس علي عبد الله صالح إلى الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني ولا يزال الإمام المهديّ يعتقد أنّ الذي سوف يسلّمه قيادة اليمن أنه الرئيس علي عبد الله صالح كيفما يشاء الله وحينما يشاء الله وإلى الله ترجع الأمور، برغم أنّ المهديّ المنتظَر ناصر محمد اليماني لم يجعلها حجّته على البشر حتى يصدّقوا أنه المهديّ المنتظَر بل قلنا تلك الرؤيا تخصني ولم نؤسس عليها التصديق بالمهديّ المنتظَر الحقّ من ربكم، فلا تبدّلوا كلام الله بل الحجّة بيني وبينكم هو القرآن العظيم فلا تحاجوني من القرآن إلا هيمنت عليكم بالبيان الحقّ من ذات القرآن إن كنتم مؤمنين، فأجيبوا دعوة الاحتكام إلى كتاب الله القرآن العظيم إن كنتم مسلمين. تصديقاً لقول الله تعالى:
{وَمَا أَنتَ بِهَادِي الْعُمْيِ عَن ضَلَالَتِهِمْ إِن تُسْمِعُ إِلَّا مَن يُؤْمِنُ بِآيَاتِنَا فَهُم مُّسْلِمُونَ ﴿٨١﴾ وَإِذَا وَقَعَ الْقَوْلُ عَلَيْهِمْ أَخْرَ‌جْنَا لَهُمْ دَابَّةً مِّنَ الْأَرْ‌ضِ تُكَلِّمُهُمْ أَنَّ النَّاسَ كَانُوا بِآيَاتِنَا لَا يُوقِنُونَ ﴿٨٢﴾} صدق الله العظيم [النمل].

وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين..
خليفة الله وعبده؛ الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني.
________________