الموضوع: Wahai orang-orang yang beriman, bersabarlah kalian dan kuatkanlah kesabaran kalian, tetaplah kalian bersiap siaga dan bertakwalah kepada Allah supaya kalian beruntung..

النتائج 1 إلى 2 من 2
  1. افتراضي Wahai orang-orang yang beriman, bersabarlah kalian dan kuatkanlah kesabaran kalian, tetaplah kalian bersiap siaga dan bertakwalah kepada Allah supaya kalian beruntung..


    { يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ }



    - 1 -
    [ لمتابعة رابط المشاركـــــــــــــة الأصليّة للبيــــــــــــــان ]

    Lihat postingan asal keterangan


    الإمام ناصر محمد اليماني
    Al-Imam Naser Mohammed Al-Yamani
    04 - 04 - 1437 هـ
    14 - 01 - 2016 مـ
    12:19 صبـاحـاً
    ــــــــــــــــــــــ



    { يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ }
    صدق الله العظيــــــم
    [آل عمران:200]

    Wahai orang-orang yang beriman, bersabarlah kalian dan kuatkanlah kesabaran kalian, tetaplah kalian bersiap siaga dan bertakwalah kepada Allah supaya kalian beruntung.
    Maha Benar Allah
    [Keluarga 'Imran:200]


    ـــــــــــــــــــــ



    بسم الله الرحمن الرحيم
    {يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالًا كَثِيرًا وَنِسَاءً ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ الَّذِي تَسَاءَلُونَ بِهِ وَالْأَرْحَامَ ۚ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلَيْكُمْ رَقِيبًا (1)} [النساء].

    Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani

    Wahai sekalian manusia, bertakwalah kepada Tuhan kalian yang telah menciptakan kalian dari diri yang satu, dan daripadanya Allah menciptakan pasangannya; dan daripada keduanya itu Allah memperkembang biakkan lelaki dan perempuan yang banyak. Dan bertakwalah kalian kepada Allah, yang dengan [mempergunakan] nama-Nya kalian saling meminta antara satu sama lain, dan [peliharalah] hubungan silaturahim. Sesungguhnya Allah selalu menjaga dan mengawasi kalian. (1)
    [An-Nisaa]


    وقال الله تعالى:
    {يَاأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ عَلَيْهَا مَلَائِكَةٌ غِلَاظٌ شِدَادٌ لَا يَعْصُونَ اللَّهَ مَا أَمَرَهُمْ وَيَفْعَلُونَ مَا يُؤْمَرُونَ(6)} [التحريم].

    Allah Ta'ala berfirman:

    Wahai orang-orang yang beriman, peliharalah diri kalian dan keluarga kalian dari api neraka, yang bahan bakarnya itu adalah manusia dan batu; yang penjaganya adalah malaikat-malaikat yang kasar lagi keras, yang tidak mendurhakai Allah terhadap apa yang diperintahkan-Nya kepada mereka, dan mereka selalu siap mengerjakan apa yang diperintahkan. (6)
    [At-Tahriim]


    وقال الله تعالى:
    {يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُمْ ۖ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ وَأَنَّهُ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ (24) وَاتَّقُوا فِتْنَةً لَّا تُصِيبَنَّ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنكُمْ خَاصَّةً ۖ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ (25)} [الأنفال].
    صــــــدق الله العظيم .

    Allah Ta'ala berfirman:

    Wahai orang-orang yang beriman, penuhilah seruan Allah dan seruan Rasul apabila Rasul menyeru kalian kepada suatu yang memberi kehidupan kepada kalian, dan ketahuilah kalian bahwa sesungguhnya Allah membatasi antara manusia dan hatinya, dan sesungguhnya kepada-Nyalah kalian akan dikumpulkan. (24)

    Dan peliharalah diri kalian dari siksaan yang tidak hanya khusus menimpa orang-orang yang zalim sahaja di antara kalian. Dan ketahuilah kalian bahwasanya Allah amat keras siksaan-Nya. (25)

    Maha Benar Allah
    [Al-Anfaal]



    من الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني إلى هيئة علماء اليمن، إنّي أُحمِّلُكم مسؤوليّة سفك الدماء بين اليمانيّين! وأنا أدعوكم للاحتكام إلى كتاب الله القرآن العظيم لنفي التعدّديّة المذهبيّة والحزبيّة في دين الله، فلا حلَّ لمشكلة اليمن والمسلمين في العالمين إلا أن يتمَّ نفي التعدُّديّة المذهبيّة والحزبية في دين الله وإن أبيتُم فسوف يُذيق اللهُ بعضَكم بأسَ بعضٍ حتى تُسلِّموا للحقّ تسليماً، فنحنُ بانتظاركم للحوار في
    (موقع الإمام ناصر محمد اليماني) بصورِكم الحقّ وأسمائِكم الحقّ، ما لم فإنّي أُحمِّلكم وجميع علماء المسلمين استمرارَ سفك دماء المسلمين بين يدي الله، اللهم قد بلغت، اللهم فاشهد.

    Dari Imam Mahdi Naser Mohammed Al-Yamani kepada para pembesar ulama Yaman, sesungguhnya aku pikulkan kepada kalian pertanggungjawaban kerana terjadinya pertumpahan darah di antara rakyat Yaman
    !

    Aku seru kalian semua untuk kembali berhukum dengan Kitab Allah Al-Qur'an yang agung, untuk menolak adanya berbilang-bilang mazhab dan berbilang-bilang parti dalam agama Allah, kerana tiada solusi untuk menyelesaikan permasalahan negara Yaman serta kaum muslimin di seluruh dunia, kecuali dengan menafikan berbilang-bilang mazhab dan berbilang-bilang parti dalam agama Allah.

    Dan jika kalian enggan untuk bersatu dalam agama Allah, maka kelak Allah akan merasakan kepada sebahagian kalian keganasan sebahagian yang lain, melainkan sekiranya kalian menerima kebenaran dengan sepenuhnya
    .

    Kami menunggu kalian untuk hiwar di
    Website Al-Imam Naser Mohammed Al-Yamani, dengan gambar dan nama kalian yang sebenar, dan jika sekiranya kalian tidak menyahut seruan ini, maka aku pikulkan pertanggungjawaban kepada kalian di hadapan Allah atas pertumpahan darah kaum muslimin yang berlanjutan.

    Ya Allah, sesungguhnya telah aku sampaikan, Ya Allah, saksikanlah



    وسلامٌ على المرسلين، والحمدُ لله ربِّ العالمين..

    أخوكم الإمام ناصر محمد اليماني.

    Salam ke atas para Rasul dan segala pujian hanya bagi Allah Tuhan Semesta Alam

    Saudara kalian Al-Imam Naser Mohammed Al-Yamani.

    ــــــــــــــــــــ


    sumber:
    https://nasser-alyamani.org/showthread.php?t=25477


  2. افتراضي

    { قُلْ إِنِّي عَلَىٰ بَيِّنَةٍ مِّن رَّبِّي وَكَذَّبْتُم بِهِ ۚ مَا عِندِي مَا تَسْتَعْجِلُونَ بِهِ ۚ إِنِ الْحُكْمُ إِلَّا لِلَّهِ ۖ يَقُصُّ الْحَقَّ ۖ وَهُوَ خَيْرُ الْفَاصِلِينَ }


    - 2 -
    [ لمتابعة رابط المشاركـــــــــــــة الأصليّة للبيــــــــــــــان ]
    Lihat postingan asal keterangan


    الإمام ناصر محمد اليماني
    Al-Imam Naser Mohammed Al-Yamani
    04 - 04 - 1437 هـ
    14 - 01 - 2016 مـ
    11:58 مساءً
    ــــــــــــــــــــــ



    { قُلْ إِنِّي عَلَىٰ بَيِّنَةٍ مِّن رَّبِّي وَكَذَّبْتُم بِهِ ۚ مَا عِندِي مَا تَسْتَعْجِلُونَ بِهِ ۚ إِنِ الْحُكْمُ إِلَّا لِلَّهِ ۖ يَقُصُّ الْحَقَّ ۖ وَهُوَ خَيْرُ الْفَاصِلِينَ }
    صدق الله العظيم [الأنعام:57].

    Katakanlah: "Sesungguhnya aku [berada] di atas hujjah yang nyata [Al Qur’an] dari Tuhanku, sedang kalian mendustakannya. Bukanlah wewenangku [untuk menurunkan azab] yang kalian tuntut untuk disegerakan kedatangannya. Menetapkan hukum itu hanyalah hak Allah. Dia menerangkan yang sebenarnya dan Dia-lah Pemberi keputusan yang paling baik.
    Maha Benar Allah
    [Al-An'aam:57]

    ـــــــــــــــــــ


    بسم الله الرحمن الرحيـــــــم
    {فَلَا وَرَبِّكَ لَا يُؤْمِنُونَ حَتَّىٰ يُحَكِّمُوكَ فِيمَا شَجَرَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ لَا يَجِدُوا فِي أَنفُسِهِمْ حَرَجًا مِّمَّا قَضَيْتَ وَيُسَلِّمُوا تَسْلِيمًا (65)}
    صدق الله العظيم [النساء].

    Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani

    Maka demi Tuhanmu, mereka [pada hakekatnya] tidak beriman hingga mereka menjadikan kamu hakim dalam perkara yang mereka perselisihkan, kemudian mereka tidak merasa keberatan dalam hati mereka terhadap putusan yang kamu berikan, dan mereka menerima dengan sepenuhnya. (65)
    Maha Benar Allah
    [An-Nisaa]



    وقال الله تعالى:
    {وَأَنِ احْكُم بَيْنَهُم بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَاءَهُمْ وَاحْذَرْهُمْ أَن يَفْتِنُوكَ عَن بَعْضِ مَا أَنزَلَ اللَّهُ إِلَيْكَ ۖ فَإِن تَوَلَّوْا فَاعْلَمْ أَنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ أَن يُصِيبَهُم بِبَعْضِ ذُنُوبِهِمْ ۗ وَإِنَّ كَثِيرًا مِّنَ النَّاسِ لَفَاسِقُونَ (49) أَفَحُكْمَ الْجَاهِلِيَّةِ يَبْغُونَ ۚ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ حُكْمًا لِّقَوْمٍ يُوقِنُونَ (50)}
    صدق الله العظيم [المائدة].

    Firman Allah Ta'ala:

    dan hendaklah kamu memutuskan perkara di antara mereka menurut apa yang diturunkan Allah, dan janganlah kamu mengikuti hawa nafsu mereka. Dan berhati-hatilah kamu terhadap mereka, supaya mereka tidak memalingkan kamu dari sebahagian apa yang telah diturunkan Allah kepadamu. Jika mereka berpaling [dari hukum yang telah diturunkan Allah], maka ketahuilah bahwa sesungguhnya Allah menghendaki akan menimpakan musibah kepada mereka disebabkan sebahagian dosa-dosa mereka. Dan sesungguhnya kebanyakan manusia adalah orang-orang yang fasik. (49)

    Apakah hukum Jahiliyah yang mereka kehendaki, dan [hukum] siapakah yang lebih baik daripada [hukum] Allah bagi orang-orang yang yakin? (50)
    Maha Benar Allah
    [Al-Maaidah]



    وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين..

    الحَكَمُ بأمر الله الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.

    Salam ke atas para Rasul dan segala puji hanya bagi Allah Tuhan Semesta Alam..

    Yang memberi putusan hukum dengan perintah Allah, Al-Imam Al-Mahdi Naser Mohammed Al-Yamani

    ـــــــــــــــــــ


    sumber:
    https://nasser-alyamani.org/showthread.php?t=25477


المواضيع المتشابهه
  1. مشاركات: 1
    آخر مشاركة: 14-05-2016, 01:01 PM
  2. مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 21-02-2016, 10:57 AM
  3. مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 19-10-2015, 11:57 PM
  4. مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 10-06-2015, 11:37 PM
  5. مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 04-12-2014, 07:38 AM
ضوابط المشاركة
  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •